اقتصاد کلان

وزیر اقتصاد مجاز به تعیین مدت دوره مالیاتی بین ۱ تا ۲ ماه برای مودیان شد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی وزیر اقتصاد را مجاز کردند که مدت دوره مالیاتی برای هر گروه از مودیان را یک تا دو ماه تعیین کنند.

به گزارش آرمان اقتصادی، نمایندگان مجلس شورای اسلامی  در جلسه علنی ظهر امروز (یکشنبه) مجلس مواد ۱۷، ۱۸ و ۱۹ لایحه مالیات بر ارزش افزوده را تصویب کردند.

طبق ماده ۱۷- کلیه کارفرمایان موضوع ماده ۵ قانون مدیریت خدمات کشوری و ماده ۲۹ قانون برنامه ششم موظف‌اند اطلاعات مربوط به قراردادهای پیمان کاری را حداکثر تا یک ماه پس از انعقاد قرارداد در سامانه مودیان ثبت کنند؛ درغیر این صورت سازمان مکلف است با رعایت ماده ۹ قانون پایانه فروشگاهی و سامانه مودیان اطلاعات ثبت شده توسط پیمانکاران را مورد قبول کارفرما تلقی کنند.

همچنین بخوانید

براساس ماده ۱۸- وزیر امور اقتصاد و دارایی مجاز است با پیشنهاد سازمان امور مالیاتی کشور مدت دوره مالیات را برای هر گروه از مودیان دو تا یک ماه تعیین کند؛ مشروط بر آن که تغییرات مذکور حداقل سه ما قبل از شروع دوره مالیاتی از طریق سامانه مودیان، پایگاه اطلاع رسانی سازمان و حداقل یکی از روزنامه‌های کثیر الانتشار اطلاع رسانی عمومی شود.

تبصره- در صورتی که شروع یا خاتمه فعالیت مودی در خلال یک دوره مالیاتی باشد زمان فعالیت مودی طی دوره مربوط یک دوره مالیاتی تلقی می‌شود.

براساس ماده ۱۹، الف- سازمان می‌تواند برای اشخاص حقیقی که بیش از یک نوع واحد مشمول مالیات در یک مکان یا مکان‌های متعدد دارد در سامانه مودیان کارپوشه واحد ایجاد کند.

ب- مودیانی که دارای واحد مشمول مالیات در شعب یا مکان‌های متعدد هستند مکلف‌اند از یک کارپوشه در سامانه مودیان استفاده کنند.

پ- در مشارکت‌های مدنی اعم از اختیاری و قهری از کارت حقیقی در هر واحد مشمول مالیات مکلف هستند از بین خود یک نفر را به عنوان نماینده واحد مشمول مالیات انتخاب کنند. کلیه تکالیف مالیاتی واحد مشمول مالیات از جمله ثبت نام و ثبت معاملات در سامانه مودیان و پرداخت مالیات توسط وی به نمایندگی شرکا انجام می‌شود در غیر این صورت سازمان موظف است دسترسی واحد مزبور به سامانه مودیان را قطع و پایانه فروشگاهی آن را مسدود کنند.

ت- برای مودیانی که مکان  ثابت برای واحد مشمول مالیات خود ندارند محل سکونت آنان از لحاظ امور مالیاتی ملاک اعتبار است در صورتی که مودی مکان‌های متعدد برای سکونت خود داشته باشد مکلف است یکی از آنها را برای انجام تکالیف مالیاتی معرفی کند در غیر این صورت سازمان یکی از مکان‌های سکونت مودی را برای انجام تکالیف مالیاتی انتخاب و به وی اعلام می‌کند.

 

منبع
ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا