انرژی

تولید سالانه نیروگاه اتمی بوشهر معادل ۱۱ میلیون بشکه نفت است

مدیر نیروگاه اتمی بوشهر گفت: تولید سالانه نیروگاه اتمی بوشهر معادل حدود ۱۱ میلیون بشکه نفت است که در کنار تولید برق قابل توجه و ایمن، مسئله عدم مصرف سوخت های فسیلی نیز در نظر گرفته می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، رضا بنازاده در شورای پدافند غیرعامل استان بوشهر عنوان کرد: سازمان بین المللی انرژی اتمی و انجمن جهانی بهره برداران هسته ای (وانو) بر فعالیت های نیروگاه اتمی بوشهر نظارت می کنند و تاکید فراوانی بر وضعیت آمادگی مواجهه با شرایط اضطراری دارند.

وی افزود: شرایط اضطراری می تواند ناشی از هرگونه عامل طبیعی و یا عملکرد تجهیزات نیروگاه باشد که برنامه های گسترده ای در این زمینه وجود دارد، این برنامه ها در دو گروه فعالیت های درون سایت و خارج از سایت تقسیم بندی می شود.

همچنین بخوانید

این مسئول با اشاره به دستورالعمل های مختص شرایط غیرطبیعی اظهار کرد: مبحث مواجهه با شرایط اضطراری در آموزش بدو استخدام پرسنل نیروگاه اتمی بوشهر گنجانده شده است و آموزش‌ها به شکل مستمر ادامه دارد و به واسطه این برنامه‌ریزی‌های خوب و ارائه آموزش‌های لازم، آمادگی بسیار مناسبی در حوزه پدافند غیرعامل در نیروگاه اتمی بوشهر وجود دارد.

تولید یک هزار مگاوات برق در نیروگاه اتمی بوشهر

مدیر نیروگاه اتمی بوشهر خاطرنشان کرد: در حال حاضر یک هزار مگاوات برق تولید می کنیم که اهمیت آن در پیوسته بودن تولید در نیروگاه اتمی بوشهر و تامین سهم قابل توجهی (۲۸ درصد) از برق استان‌های بوشهر و فارس است.

بنازاده بیان کرد: نیروگاه اتمی بوشهر به عنوان تنها واحد هزار مگاواتی کشور با ۴ کانال ایمنی و وضعیت ایمنی بالا است، که هیچگونه گاز آلاینده‌ای به سمت اتمسفر آزاد نمی‌کند و این نشان از دوستدار محیط زیست بودن این واحد است.

وی با اشاره به اینکه صرفه جویی قابل توجهی در حوزه عدم مصرف سوخت‌های فسیلی انجام می‌شود، گفت: تولید سالانه نیروگاه اتمی معادل حدود ۱۱ میلیون بشکه نفت است که در محاسبه با قیمت روز مبلغ قابل توجهی است و در کنار تولید برق قابل توجه و ایمن برق، عدم مصرف سوخت های فسیلی را نیز در نظرگرفته می شود.

مشکل تامین انرژی برق در جنوب کشور رفع می‌شود

مدیر نیروگاه اتمی بوشهر عنوان کرد: منحصر بودن این نیروگاه مسئولیت ما را سنگین تر کرده است؛ زمانی روس ها در راه اندازی این نیروگاه و تکمیل این طرح نیمه کاره کمک بسیاری کردند و امروز به کمک متخصصین و دانشمندان ایرانی و عزیزانی که در نیروگاه اتمی بوشهر فعالیت می کنند این نیروگاه در دستان پرتوان نیروهای ایرانی قرار دارد.

رضا بنازاده با اشاره به ساخت واحدهای دوم و سوم نیروگاه اتمی بوشهر، گفت: با ساخت و وارد مدار شدن این واحدهای نیروگاهی، در جنوب کشور دیگر مشکل تامین انرژی برق را نخواهیم داشت.  

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا