ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

ایجاد دوره دکتری فناوری ماهواره در دانشگاه علم و صنعت

رییس دانشکده فناوری‌های نوین دانشگاه علم و صنعت ایران از مصوب شدن دوره دکتری فناوری ماهواره در دانشگاه علم و صنعت ایران خبر داد و گفت: دانشکده فناوری‌های نوین دانشگاه، از مهرماه ۱۳۹۹ برای اولین بار در دوره دکتری فناوری ماهواره دانشجو می‌پذیرد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، دکتر یونسیان، رییس دانشکده فناوری‌های نوین در همایش «جوانان، فناوری و فضا» که امروز به مناسبت هفته جهانی فضا با همکاری سازمان فضایی ایران در آمفی تئاتر مجتمع علوم پایه دانشگاه برگزار شد، با تقدیر از حضور مسئولان بلندپایه صنعت فضایی کشور در این همایش، با توضیح اینکه هفت سال از تاسیس دانشکده فناوری‌های نوین گذشته و در این مدت کم، موفقیت‌های چشمگیری حاصل شده است، گفت: علت این درخشش‌ها دو مؤلفه است؛ یکی حضور نیروهای جوان در این دانشکده و دیگری رشته – گرایش‌های نوین و برتر این دانشکده که موجب شدند دانشکده مذکور با سرعت خیره کننده‌ای پیش رود. به طور مثال در ماه گذشته دو ارتقا به دانشیاری داشتیم و این هفته هم سومین آن خواهد بود. همچنین بحث رونمایی از سه دستگاه جدید را داشتیم که جنبه ملی داشت.

دکتر یونسیان سپس به ارائه یک پیشنهاد برای ایده‌پروری در زمینه هوا و فضا پرداخت و همچنین پیشنهاد کرد با توجه به پیگیری پروژه‌های متفاوت مرتبط با ماهواره و مشکلات بعضا مشترک آنها، سازمان فضایی و معاونت فضایی وزارت آی سی تی، فهرستی از مشکلات فناورانه این پروژه‌ها تهیه کرده و در معرض تحقیقات دانشگاه‌ها قرار دهند تا پراکنده کاری در بحث ماهواره برطرف شود.
 

همچنین بخوانید

ادامه دارد

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا