صنعت، معدن، تجارت

فولکس‌واگن کارخانه جدیدی در ترکیه تاسیس می‌کند

غول خودروسازی اروپا، فولکس واگن قصد دارد یک واحد تولیدی جدید با سرمایه‌گذاری حدود ۱.۵۴ میلیارد دلار را در ترکیه راه اندازی کند.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از شین‌هوا، انتظار می‌رود تصمیم غول خودروسازی اروپا، فولکس واگن، برای تاسیس واحد تولیدی جدیدی در ترکیه، با سرمایه‌گذاری حدود ۱.۵۴ میلیارد دلاری، اقتصاد رو به بهبود ترکیه را تقویت کند.  

روزنامه «تردید رجیستری گازته» ترکیه گزارش داده است که این خودروساز بزرگ آلمانی، پیش از این که نتیجه مذاکرات در حال جریان این شرکت با ترکیه نهایی شود، کارخانه‌ای در استان غربی ترکیه، مانیسا، تاسیس کرده است.

فولکس واگن در کارخانه جدید خود در ترکیه، خط تولید نسل آینده «پاسات» و «اسکودا سوپرب» را به راه خواهد انداخت. طبق گزارش خبرگزاری‌های آلمانی و ترکیه‌ای، حداکثر ظرفیت تولید این شرکت، ۳۰۰ هزار خودرو در سال خواهد بود.

طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده، تولید این کارخانه از سال ۲۰۲۲ آغاز خواهد شد. به گفته مسئولان، تمرکز اصلی این کارخانه که ۵ هزار شغل ایجاد خواهد کرد، صادر خواهد بود.

متخصصان می‌گویند این سرمایه‌گذاری نشان می‌دهد که علی‌رغم بحران مالی سال گذشته ترکیه، این کشور هنوز فرصت‌های قابل‌توجهی، نسبت به جاهای دیگر، برای سرمایه‌گذاران ارائه می‌کند.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا