ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

قرار گرفتن ایران بین ۱۰ کشور اول دارای ظرفیت گردشگری/ضرورت جذب ایده‌های نوآورانه

رییس پژوهشگاه فضایی ایران با بیان اینکه ایران جزو ۱۰ کشور اول دنیا در دارا بودن ظرفیت‌های گردشگری است، گفت: برای تبدیل کردن این ظرفیت‌ها به گردشگاه‌های جذاب نیازمند ایده‌های نوآورانه و جذب سرمایه‌گذاری هستیم.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی دکتر حسین صمیمی امروز در رویداد تخصصی صنایع خلاق فرهنگی در حوزه پارک‌های گردشگری فضاپایه برگزاری این رویداد را برنامه محوری پژوهشگاه فضایی ایران دانست و ابراز امیدواری کرد که برگزاری آن گام موثری برای پیوند دو حوزه مهم اقتصاد فضایی و گردشگری باشد.

وی با تاکید بر اینکه امروزه اقتصاد فضاپایه به عنوان یک اقتصاد نو ظهور و ارزش‌آفرین در دنیا مطرح است، ادامه داد: از  سوی دیگر صنعت گردشگری در حال تبدیل شدن به سومین اقتصاد دنیا است و در دو حوزه اقتصاد فضاپایه و گردشگری کشور دارای ظرفیت‌های خوبی است.

همچنین بخوانید

صمیمی خاطر نشان کرد: در حوزه فضایی از نیروی انسانی خبره و کارآمد برخوردار هستیم و در حوزه طراحی و ساخت ماهواره‌ها، پرتاب ماهواره و حوزه توسعه خدمات فضا پایه قدم‌های بسیار خوبی برداشته‌ایم.

رییس پژوهشگاه فضایی، ایران را جزو ۱۰ کشور اول دنیا در ظرفیت‌های گردشگری توصیف کرد و ادامه داد: بنابراین اگر بتوانیم فصل مشترک کاری خوبی بین این دو حوزه مهم اقتصادی پیدا کنیم، می‌توانیم امید داشته باشیم که اتفاقات خوبی در حوزه کارآفرینی، اشتغالزایی و بهبود رشد اقتصادی رخ دهد.

وی اضافه کرد: در نگاه اول زمینه برای این پیوند مناسب است. وجود جذابیت‌های طبیعی و مواهب الهی در کشور مانند تپه‌های مریخی دامغان که شبیه‌ترین جای زمین به مریخ هستند و دره ستارگان قشم، آسمان شب‌های چهار محال و بختیاری که نیازمند ایده‌هایی هستند تا با جذب سرمایه‌گذاری، این مکان‌ها را به گردشگاه‌هایی جذاب تبدیل کنند.

صمیمی ابراز امیدواری کرد که ایده‌های خروجی از این رویداد بتواند این امیدها را به واقعیت تبدیل کند.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا