انرژی

زنجان خاموش نشد

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان گفت: در دوره پیک بار مصرف، خاموشی برای مشترکان اتفاق نیافتاد.

علیرضا علیزاده در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: پیک بار مصرف برق امسال در اوایل نیمه دوم مردادماه فروکش کرده و در حال حاضر دوره پیک بار مصرف به پایان رسیده که مشترکان بخش‌های مختلف در رسیدن به این مهم همکاری بسیاری خوبی را در استان زنجان داشتند.

این مسئول با بیان اینکه امسال محدودیت و مدیریت بار در استان اتفاق نیفتاده است، ادامه داد: با همکاری صنایع استان امسال مشترکان در هیچ بخشی خاموشی را تجربه نکردند و صنایع استان توانست استفاده خوبی را در بهره‌گیری از بسته‌های تشویقی و حمایتی که وزارت نیرو در راستای مصرف بهینه و با برنامه‌ریزی برق در نظر گرفته بود، داشته باشد.

وی با اشاره به حذف قبوض کاغذی برق، افزود: حذف قبوض کاغذی برق بر اساس برنامه‌ریزی وزارت نیرو از ابتدای مهرماه آغاز شد و مشترکان باید از طریق پیامک و یا اپلیکیشن قبض سبز، بهای انرژی خود را پرداخت کنند. شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان از ابتدای مهرماه تاکنون بیش از ۳۰۰ هزار قبض الکترونیکی صادر کرده است.

علیزاده با اشاره به مزایای حذف قبوض کاغذی، تصریح کرد: جایگزینی قبض الکترونیک به جای قبض کاغذی برای سرعت بخشیدن به خدمت‌رسانی به مشترکان ضروری است و با حذف قبض‌های کاغذی از هدررفتن کاغذ و از بین رفتن درختان و منابع آب کشور پیشگیری می‌شود و از سوی دیگر از هزینه‌های صدور و تحویل قبض کاسته و سرعت اطلاع‌رسانی بیشتر می‌شود. همچنین رفع مشکلات ناشی از مفقودی قبض‌ها و سایر مشکلاتی که برای مشترکین پیش‌ می‌آمد، از دستاوردهای حذف قبض‌های کاغذی است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان یادآور شد: مشترکان برق استان زنجان می‌توانند برای دریافت قبض برق به صورت پیامکی شماره هفت رقمی رمز رایانه موجود در قبض برق خود را با تلفن همراه خود به شماره ۵۰۰۰۴۹۲۷ ارسال و مبلغ کارکرد ماهیانه برق خود را دریافت کنند.

وی اظهار کرد: مشترکان برق می‌توانند شماره تلفن همراه خود برای دریافت قبض الکترونیکی را به ماموران قرائت کنتور یا دفاتر پیشخوان دولت نیز ارائه کنند. همچنین سایت شرکت توزیع نیروی برق و نرم‌افزار سامانه سبز این شرکت از راه‌های دیگر ثبت شماره تلفن همراه برای دریافت قبض الکترونیکی است.

این مسئول خاطرنشان کرد: با توجه به هم‌زمانی حذف قبوض کاغذی و سال تحصیلی، از محل اجرای صدور قبوض الکترونیکی برق تاکنون ۲۰۰۰ بسته لوازم‌التحریر در مناطق محروم استان توزیع شده است و پس از این نیز صرفه‌های به وجود آمده برای ایجاد و توسعه زیرساخت‌های شرکت مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا