صنعت، معدن، تجارت

گلایه استاندار مرکزی ازعدم حضور مسئولان کشور درنمایشگاه سنگ محلات

محلات- استاندار مرکزی از عدم حضور مسئولان کشوری در افتتاحیه دوازدهمین نمایشگاه بین المللی سنگ محلات گلایه کرد و گفت: صنعت سنگ به دلیل ارزآوری برای کشور باید بیشتر موردتوجه و حمایت قرار گیرد.

به گزارش آرمان اقتصادی، سید علی آقازاده صبح سه شنبه در آیین افتتاحیه دوازدهمین نمایشگاه بین المللی سنگ ایران در شهر نیمور از توابع شهرستان محلات، اظهار داشت: سال گذشته در خصوص مسائل شرکت هپکوی اراک با بخش خصوصی حوزه سنگ صحبت و به نقاط خوبی دست پیدا کردیم. قرار است سهام هپکو که به دولت واگذار شده را به کنسرسیومی معدنی واگذا کنیم.

استاندار مرکزی بیان کرد: برطرف کردن مسایل و مشکلات هپکو، آذرآب و دیگر صنایع دغدغه ما است و معتقدیم آذر آب می تواند به آسانی تحریم های کشور را با تولید تجهیزات سنگین دور بزند اما در حال حاضر به دلیل غفلت و سوء مدیریت و عدم توجه سهامداران فعلی و گذشته، بخش کارگری آن دچار مشکلات شده است.

آقازاده گفت: در سال گذشته ۵۹ واحد تولیدی استان دارای حقوق معوق بوده اند در حالی که تعداد واحدهای صنعتی دارای حقوق معوق در سال جاری ۴۰ واحد است که نزدیک به ۳۳ درصد کاهش را نشان می دهد.

وی با اظهار گلایه مندی نسبت به عدم حضور مسئولین کشوری در این نمایشگاه گفت: این نمایشگاه یک نمایشگاه بین المللی بوده و جای مسئولین خالی است و انتظار می رود در طول برگزاری نمایشگاه حضور پیدا کنند.

استاندار مرکزی اظهار کرد: امیدواریم برگزاری این نمایشگاه در دوازدهمین سال خود بتواند استعدادهای شکوفا نشده صنعت سنگ را نمایان کند و بیش از گذشته شاهد بهبود وضعیت سنگ و معادن سنگ کشورمان باشیم.

آقازاده گفت: در طول دو سال گذشته سنگ خام صادر شده و گشایشی در این حوزه ایجاد کرده است و من به عنوان نماینده عالی دولت در استان از این کار استقبال کردم چرا که در کشور ایتالیا نیز این مهم صورت می پذیرد.

وی تاکید کرد: در شهرستان محلات نزدیک به ۳۰۰ کارخانه سنگ وجود دارد و متاسفانه بیش از نیمی از این کارخانجات در وضعیت خوبی قرار ندارند.

استاندار مرکزی گفت: نباید از توجه به صنعت سنگ غافل شد چرا که می تواند جایگزین درآمد مناسب ارزی در کشور باشد و لازم است مسئولان متولی این حوزه به تسهیل در مسیر صادرات و بازاریابی توجه کنند، اگر بتوان در این زمینه کار کرد می توان در آمد ناشی از صادرات سنگ را بهبود بخشید.

آقازاده افزود: شورای معادن در استان ها از اختیاراتیبرخوردار هستند و می توانیم از مجموع این اختیارات در بهتر شدن وضعیت صنایع سنگ استفاده کنیم.

وی گفت: استان مرکزی جزو تولید کنندگان برتر در صنایع سنگ می باشد و به ویژه سنگ تراورتن محلات از شهرت جهانی برخوردار است بنابراین آمادگی داریم از تولید کنندگان و مشاوران اتاق فکر در بخش صنعت سنگ استان حمایت کنیم.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا