بانکبانک و بیمه

بازدید مدیرعامل بانک توسعه تعاون از طرح‌های اشتغالزایی شهرستان سرایان

در سفر به خراسان جنوبی:

در این بازدید شریعتمداری وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی، نماینده مردم فردوس، بشرویه، سرایان و طبس در مجلس شورای اسلامی و مقامات استانی و شهرستانی نیز حضور داشتند و از طرح‌های توسعه واحد پرورش شترمرغ پرواری، پرورش و فرآوری طیور و زنبورعسل، مجتمع گلخانه‌ای شهرستان سرایان و کارخانه تولید پودر بنتونیت مورد بازدید قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، مهدیان در این بازدید گفت: مجتمع گلخانه‌ای شهرستان سرایان با اعتباری بالغ‌بر ۱۲۰ میلیارد ریال با اشتغال‌زایی مستقیم ۱۰۰ نفر از محل تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری بانک توسعه تعاون در حال احداث می‌باشد و این گلخانه قابلیت سطح کشت بالغ‌بر ۵۵ هکتار را دارد.

در ادامه سفر مهدیان از کارخانه تولید پودر بنتونیت نیز بازدید به عمل آمد. مهدیان در این بازدید اظهار کرد ‌؛ این کارخانه با اخذ ۲۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات بانک توسعه تعاون احداث‌شده است و توانسته است برای ۱۹ نفر اشتغال‌زایی داشته باشد. همچین مهدیان ظرفیت تولید سالانه این کارخانه را ۳۰۰ هزار تن عنوان نمود.

همچنین بخوانید

مدیرعامل بانک توسعه تعاون هدف از پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی روستایی و عشایری را ایجاد اشتغال در مناطق روستایی و رفع محرومیت زایی و کاهش مهاجرت از روستاها عنوان نمود و ابراز کرد این تسهیلات باعث توسعه و رونق اقتصادی و تولیدی آن‌ها خواهد شد.

شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این بازدید گفت: از کل منابع ابلاغ‌شده در حال حاضر، بیش از ۹۵۱۴ میلیارد تومان یعنی ۸۳ درصد پرداخت‌شده است.

وی همچنین توفیقات حاصله این طرح‌ها را نشات گرفته از حمایت‌ها و همراهی موسسات مالی و اعتباری عنوان نمود و از همراهی بانک توسعه تعاون تا این مرحله نیز تشکر و قدردانی کرد. البته عملکرد پرداخت به بخش‌های اقتصادی (دستگاه‌های اجرایی بر اساس آخرین اطلاعات) بیش از ۱۱۳ درصد می‌باشد و به همین دلیل در برخی از استان‌ها با مشکل محدودیت منابع برای طرح‌های سرمایه‌گذاری مواجه شدیم و راه آن را نیز پیدا کردیم

 

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا