امور زیربناییتعاون و اشتغال

وزرای کار ایران و جمهوری آذربایجان دیدار کردند

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ضمن دیدار با وزیر کار جمهوری آذربایجان، با اشاره به زمینه های همکاری و گسترش روابط دو کشور اعلام کرد: کارآفرینی یکی از مهمترین نیاز روز جامعه ایرانی است.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، محمد شریعتمداری در دیدار با ساحل بابایوف وزیر کار و حمایت اجتماعی جمعیت جمهوری آذربایجان ضمن ابراز خرسندی از حضور هیات آذربایجانی در کشور ایران، گفت: امیدوارم این سفر زمینه های همکاری و گسترش روابط دو کشور را فراهم کند.

وی با تاکید بر این که اراده دیرینه دو کشور گسترش مناسبات و توسعه روابط بوده است، تصریح کرد: امیدوارم گسترش روابط را در عرصه های گوناگون شاهد باشیم و این سفر نتایج درخور و شایسته و نقطه عطفی در تاریخ دو کشور باشد.

این عضو کابینه دولت دوازدهم اظهار امیدواری کرد: دو کشور بتوانند در زمینه های گوناگون و حوزه های مرتبط تبادل تجربه و اطلاعات کنند.

شریعتمداری در ادامه به حوزه های گوناگون و مرتبط با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به روستاییان و عشایر و کودکان کار، کارآفرینی، بهزیستی و اشتغال اشاره کرد و گفت: موضوع کودکان کار از اهمیت زیادی برای کشور ما برخوردار است.

وی با اشاره به اورژانس اجتماعی تصریح کرد: در این حوزه نیز زمینه‌های همکاری و تبادل تجربه های اجتماعی، حمایتی و عملیاتی فراوانی وجود دارد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به این که سازمان بهزیستی، یکی از سازمانهای حمایتی قدیمی در ایران است، بیان کرد: بنابراین سازمان بهزیستی از جمله سازمان هایی است که می توان همکاری های مشترک فراوانی با آن داشت.

شریعتمداری به مساله اشتغال و کارآفرینی اشاره و اظهار کرد: کارآفرینی یکی از مهمترین نیازهای روز جامعه ایرانی است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: دو بانک رفاه کارگران و توسعه تعاون از بانک های زیرمجموعه این وزارتخانه هستند که می توان زمینه ها و راهکارهای عملی برای همکاری مشترک را فراهم کرد.

شریعتمداری به شرکت های خودروسازی در کشور اشاره و تصریح کرد: شرکت های خودروسازی فراوانی در ایران وجود دارد که می توان زمینه های همکاری و خدمات رسانی، تامین قطعات یدکی خودرو را به ویژه برای شرکت های طرف قرارداد فراهم کرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین توسعه همکاری ها در زمینه های اقتصادی و  تولیدی را نیز مورد تاکید قرار داد و خاطرنشان کرد: شرکت های دارویی زیر مجموعه این وزارتخانه هم اکنون تولید کننده ۳۰ درصد داروی ایران هستند و ۹۸ درصد نیاز دارویی کشور را فراهم می کنند و ۳۵ درصد تولید و پخش دارو در کشور را در اختیار دارند.

شریعتمداری در ادامه به زمینه های دیگر از جمله محصولات پتروشیمی اشاره کرد و افزود: در زمینه محصولات پتروشیمی با مدیریت مستقیم وزارتخانه و سهامداری شرکت های پتروشیمی نقش اساسی داریم و در زمینه تولید سیمان، فولاد، سنگ آهن و … نیز فعالیت داریم که می توان از ظرفیت های همکاری مشترک برخوردار شد.

شریعتمداری در پایان سخنان خود ضمن تاکید بر اقدام عملی اظهار امیدواری کرد در آینده نزدیک شاهد توسعه همکاری های مشترک باشیم.

در ادامه این نشست همچنین ساحل بابایوف وزیر کار و حمایت اجتماعی جمعیت جمهوری آذربایجان نیز ضمن ابراز خرسندی از حضور در کشور ایران اظهار کرد: ایران را همانند خانه خود می دانم و احساس می کنم در خانه خود قرار دارم.

وی سفر روسای جمهور دو کشور را منشا تحکیم روابط دانست و گسترش همکاری ها در زمینه های گوناگون را مورد تاکید قرار داد.

بابایوف همچنین به تبادل تجربیات و همکاری های دو کشور در زمینه های اجتماعی، آموزشی، کارآفرینی و … اشاره کرد و هم اکنون اصلاحات فراوانی در زمینه های تامین اجتماعی، توانبخشی دولت الکترونیک و … صورت گرفته و ساز و کار هایی برای حمایت های اجتماعی تدوین شد.

وزیر کار و حمایت اجتماعی جمعیت جمهوری آذربایجان ادامه داد: امسال نسبت به سال گذشته حجم تجاری  دو کشور حدود ۷۰ درصد رشد داشته است و سرمایه گذاری متقابل دو کشور نیز افزایش قابل ملاحظه های داشته است.

 ساحل بابایوف در پایان به موضوعات مهمی همچون اشتغال، کارآفرینی، معلولین، بیمه های اجتماعی و … اشاره و اظهار امیدواری کرد که زمینه های همکاری در این حوزه ها تقویت شود.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا