بانکبانک و بیمه

ایجاد ۳۸۷۵۰ شغل برای روستاییان و عشایر توسط بانک توسعه تعاون

مدیرعامل بانک توسعه تعاون در بازدید از نمایشگاه همایش ملی روز روستا و عشایر گفت: بانک توسعه تعاون باهدف حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری با استفاده از منابع صندوق توسعه ملی پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی را به سرمایه‌گذاران، کارآفرینان و متقاضیان بخش خصوص و تعاونی از محل تلفیق منابع صندوق و بانک را از سال گذشته آغاز کرده است و تاکنون موفق به پرداخت ۱۹۶۲۰ فقره تسهیلات اعتباری مربوط به این طرح به ارزش بیش آر ۱۶۶۰۰ میلیارد ریال با میزان اشتغال ۳۸۷۵۰ نفر شده است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، وی گفت: تسهیلات پرداختی به بخش کشاورزی ۷۷۱۷ میلیارد ریال بوده است که توانسته با ایجاد اشتغال‌زایی برای ۱۷۲۴۳ نفر بیشترین سهم در پرداخت این تسهیلات داشته باشد و پس از کشاورزی بخش‌های صنعت و خدمات قرار داشته‌اند.

مهدیان همچنین تخصیص منابع و کمک به تأمین سرمایه کارآفرینان و افراد جویای کار به‌منظور ایجاد اشتغال جدید و کمک به بنگاه‌های اقتصادی موجود و توسعه آنان برای حفظ و بهبود اشتغال موجود و ایجاد فرصت‌های شغلی جدید، ارتقای ظرفیت‌ها و توانمندی‌های رقابتی بخش تعاون در سطح ملی و بین‌المللی، تسهیل ارتباطات و پیوند فنی، مالی و اقتصادی بین آن‌ها و تحقق توسعه یکپارچه بخش تعاون در اقتصاد ملی را از مهم‌ترین اهداف بانک توسعه تعاون در زمینه توسعه و اشتغال عنوان نمود.

همچنین بخوانید

مهدیان پرداخت تسهیلات به نهادهای حمایتی را از دیگر اقدامات و خدمات بانک توسعه تعاون برای روستاییان و عشایر عنوان کرد و گفت: از این محل ۹۳۰ میلیارد ریال تسهیلات طی سال ۹۷ و شش‌ماهه ابتدایی سال ۹۸ پرداخت‌شده است که اغلب آن‌ها در قالب تسهیلات اشتغال‌زایی خرد بوده است.

خاطرنشان می‌گردد همایش ملی روز روستا و عشایر که پنج دوره آن در تهران برگزار شد، در ایستگاه ششم و برای اولین بار بعد از تهران به خراسان جنوبی رسید که نشان از توجه دولت به مناطق محروم و کم برخوردار دارد.

این همایش ۱۵ مهرماه در محل سالن اجلاس دانشگاه پیام نور بیرجند و با حضور دکتر جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور و تعدادی از وزرا و معاونین و تعدادی از مدعوین خارج از استان برگزار شد.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا