بین الملل

آمریکا ۲۸ شرکت چینی دیگر را در لیست سیاه خود قرار داد

روز سه‌شنبه، آمریکا به بهانه نقض حقوق بشر در شینجیانگ چین، ۲۸ شرکت تکنولوژی چینی را از خرید کالاهای ساخت آمریکا منع کرد تا ۲ روز مانده به آغاز دور بعدی مذاکرات تجاری، جنگ تجاری را تشدید کند.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از فایننشال تایمز، آمریکا به بهانه نقض حقوق بشر در شینجیانگ چین، ۲۸ شرکت تکنولوژی چینی را از خرید کالاهای ساخت آمریکا منع کرد تا تنها ۲ روز مانده به آغاز دور بعدی مذاکرات تجاری، آتش جنگ تجاری را برافروخته‌تر کند.  

ویلبور راس، وزیر تجارت آمریکا، اعلام کرد که وزارتخانه او ۲۸ شرکت چینی، شامل ۸ شرکت تکنولوژی هوش مصنوعی و ۲۰ نهاد دولتی، را به لیست سیاه خود اضافه می‌کند و به این ترتیب،  شرکت‌های آمریکایی برای معامله با آنها باید از دولت مجوز دریافت کنند.  

وزارت خارجه چین این اقدام را محکوم کرد اما اعلام کرد که مذاکرات تجاری این هفته طبق برنامه برگزار خواهد شد؛ این برای ما مهم است که برای اختلاف تجاری خود به راه‌حلی دست پیدا کنیم.

شرکت‌های جدیدی که در لیست سیاه قرار گرفتند اصولا در نظارت و هوش مصنوعی فعالیت دارند. این لیست شامل «هیکویژن» و «داهوئا»، که تجهیزات نظارتی تولید می‌کنند و «مگ‌وی» و «آی‌فلای‌تک» که در تشخیص چهره و تشخیص صدا فعالیت می‌کنند، می‌باشد.  

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا