ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

درآمد ۲۶۰۰ میلیاردی شرکت‌های ارائه دهنده سرویس‌های خدمات ارزش افزوده

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس می‌گوید شرکت‌های ذینفع از سرویس‌های خدمات ارزش افزوده، حدود ۲۶۰۰ میلیارد تومان درآمد کسب می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، معصومه آقاپور علیشاهی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار  خبرگزاری خانه ملت، درباره اقدامات وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درخصوص شفاف سازی خدمات ارزش افزوده موبایل و احقاق حقوق مردم، گفت: اگرچه خدمات ارزش افزوده پیامکی، خدماتی هستند که مشترک به ازای دریافت مبلغ مشخصی به صورت روزانه، محتوایی را در بستر پیامک یا اپلیکیشن‌های موبایلی دریافت می‌کند اما این بازارِ فاسدِ چند هزار میلیارد تومانی دو مشکل مهم دارد: از یک سو محتوای آن زرد و ضعیف بوده و از سوی دیگر مردم به صورت ناخواسته در سرویس‌های ارزش افزوده عضو می‌شوند.

نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی افزود: متاسفانه علیرغم تصویب مصوبه ساماندهی در شورای عالی فضای مجازی و چندین مصوبه در کمیسیون تنظیم مقررات و تذکرات مکرر و پیگیری های مجدانه وزیر ارتباطات، همچنان رویکرد این سرویس ها، تولید محتوای زرد، ناپسند و مغایر با ارزش‌ها و سبک زندگی ایرانی سلامی است، حال آنکه این سرویس‌ها باید به تولید محتوای فاخر و فرهنگی مناسب بپردازند.

همچنین بخوانید

ساماندهی خدمات ارزش افزوده موبایل خواست عمومی است

وی با بیان اینکه اهتمام آذری جهرمی برای ساماندهی خدمات ارزش افزوده موبایل، حال به یک خواست عمومی تبدیل شده است، اظهار کرد: کاربرانی که غالبا بدون آگاهی از اشتراک در سرویس خدمات ارزش افزوده موبایل عضو شده و به ازای آن، هزینه‌های اضافی در قبوض می‌پردازند، اغلب اشخاصی از طبقه متوسط و فرودست جامعه مانند سالمندان، روستاییان و.. هستند که اطلاعات کافی از کار با موبایل ندارند و ماهیانه چند ده هزار تومان متضرر می‌شوند که عین کلاهبرداری است.

شرکت‌ای ارائه دهنده خدمات ارزش افزوده موبایل حسابرسی نمی‌شوند

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس اضافه کرد: تنها در سال گذشته، شرکت‌های ذینفع از سرویس‌های خدمات ارزش افزوده، بالغ بر ۲۶۰۰ میلیارد تومان درآمد کسب کردند این در حالی است که شرکت‌های ذی نفع حسابرسی نیز  نمی شوند .

این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: هجمه های چند ماه اخیر به وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز ناشی از پیگیری جدی وی برای شفاف سازی این خدمات و پایان  VAS   بمعنی خدمات ارزش افزوده است و هدف از طراحی آن، این بوده که کاربر در ازای دریافت خدمات، هزینه ای پرداخت کند، اما به ابزاری برای فریب و خالی کردن جیب مشترکان تلفن همراه تبدیل شده – است.

آقاپور علیشاهی گفت: حمایت همه جانبه خود را از این اقدام شجاعانه وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات که نشات گرفته از بیانیه گام دوم انقلاب از سوی مقام معظم رهبری ( مدظله العالی) و همسو با خواست عمومی جامعه است، اعلام می‌کنم.

 عضو کمیسیون اقتصادی مجلس ضمن تقدیر از اهتمام وزیر ارتباطات برای شفاف سازی خدمات ارزش افزوده موبایل و احقاق حقوق مردم، تصریح کرد: این شفاف سازی قطعا منشا اثرات پربرکتی خواهد شد که حرکت به سمت عدالت اجتماعی را تسهیل می کند، انتظار می رود مدیران مربوطه در سه قوه ، مسیر را در کوتاه‌ترین زمان ممکن پیگیری کنند./

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا