گردشگری

رشد ۲۶,۵ درصدی ورود گردشگران خارجی

معاون گردشگری وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از رشد ۲۶,۵ درصدی ورود گردشگران خارجی طی شش ماهه نخست سال جاری به کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، «ولی تیموری» در گفتگو با رادیو اقتصاد افزود: نزدیک به پنج میلیون نفر گردشگر خارجی علیرغم تشدید ایران هراسی در این بازه زمانی به مملکت وارد شده اند.

وی اظهارداشت: همچنین سال گذشته نیز هفت میلیون و ۸۰۰ هزار گردشگر خارجی وارد کشور شد که نسبت به سال ماقبل این آمار ۵۲ درصد رشد داشته است.

همچنین بخوانید

معاون گردشگری وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به اینکه عمده گردشگران ورودی به خاک میهن اسلامی از ممالک همسایه هستند، گفت: ایران از نظر سیر ورود گردشگران خارجی به کشور از جایگاه بسیار خوبی برخوردار است و خوشبختانه سازمان های بین المللی نیز به این مسئله اذعان دارند.

وی در ادامه افزود: «توزیع سفر» از سیاست های اصلی وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در حوزه گردشگری داخلی کشور است.

تیموری ضمن اشاره به تعیین محورغرب کشور به عنوان مسیر جدید گردشگری اظهارداشت: خوشبختانه با برنامه ریزی ها و تلاش های صورت گرفته طی یکساله گذشته جهش قابل توجهی به لحاظ گردشگری در استان های غرب ایران اتفاق افتاده است.

وی به رادیو اقتصاد گفت: تحلیل کلی اینکه به رغم دستور کار بودن پروژه ایران هراسی در خارج از مرزها، تحریم ها و فشارهای بین المللی روند گردشگری در کشور رو به رشد است.

معاون گردشگری وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری افزود: ایران از ظرفیت های بسیار بالایی از نظر گردشگری برخوردار است از اینرو ضرورت ایجاب می کندظرفیت های متنوع و بی بدیل کشور به تمام جهانیان معرفی شود.

وی در ادامه مصاحبه با رادیو اظهارداشت: متاسفانه پروژه ایران هراسی در خارج از مرزها با دقت هرچه تمامتر در حال پیگیری است.

تیموری گفت: تمام سعی و تلاش دشمنان و بدخواهان اینکه ایران را یک کشور ناامن و عقب مانده در سطح دنیا جلوه دهند.

وی افزود: بدون شک با وجود پروژه ایران هراسی بحث معرفی جذابیت های گردشگری کشور در گام دوم اولویت ها قرار می گیرد چرا که در گام نخست باید تصویری روشن و امنی از جمهوری اسلامی به جهانیان ارائه و پروژه شدیدایران هراسی و همینطور تبلیغات، شایعات منفی و مغرضانه دشمنان را خنثی و بی اثر کرد.

معاون گردشگری وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اظهارداشت: ظرفیت های گردشگری ایران بسیار بالاست اما چالش های کشور نیز به همان اندازه بسیار بالاو منحصر بفرد است.

وی در ادامه ضمن اشاره به این جمله که در آمد حاصل از صنعت گردشگری بسیار بالاست، یادآورشد: تمامی تلاش ها و برنامه ریزی ها اینکه گردشگری در ایران هر روز نسبت به گذشته پر رونق و شکوفا تر شود.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا