امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

احتمال آزاد شدن صادرات دام سنگین وجود دارد

معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به روند کاهشی قیمت گوشت گوساله در کشور گفت: در صورت ادامه این روند، احتمال آزاد شدن صادرات دام سنگین از کشور وجود دارد.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی، مرتضی رضایی امروز در همایش روز جهانی تخم مرغ در پاسخ به پرسش خبرنگار مهر مبنی بر اینکه گفته می شود در کشور با انباشت دام سنگین مواجه هستیم، آیا این مسئله را تأیید می کنید؟ گفت: در بحث گوشت گوساله یا همان دام سنگین طی ماه های اخیر با کاهش قیمت مواجه بوده ایم و این مسئله نشان می دهد که با فراوانی عرضه مواجه هستیم.

وی درباره اینکه آیا احتمال آزاد شدن صادرات دام سنگین به دلیل این انباشتگی از کشور وجود دارد، افزود: در صورتی که روند فعلی ادامه پیدا کند، این احتمال وجود دارد.

رضایی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مراسم روز جهانی تخم مرغ گفت: اگر مقدار تولید تخم مرغ را بر جمعیت ۸۳ میلیون نفری کشور تقسیم کنیم سرانه مصرف هر ایرانی ۲۰۰ عدد تخم مرغ در سال است.

وی اضافه کرد: ما برای اینکه این عدد ۲۰۰ را به ۳۶۵ در سال برسانیم باید راه طولانی را طی کنیم که اگر با همین سرعت رشد راه را ادامه بدهیم، به اهداف خود خواهیم رسید.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه حدود سه ماه است که موافقت برای صادرات تخم مرغ ابلاغ شده است، گفت: حدود ۱۴ هزار تن تخم مرغ نیز از کشور صادر شده است.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا