بین الملل

انگلستان استانداردهای غذایی را برای تجارت با آمریکا تسهیل می‌کند

یک سند لو رفته هشدار می‌دهد که پس از برگزیت،انگلستان برای توافق تجاری با آمریکا، تحت فشار قرار خواهد گرفت تا استانداردهای مواد غذایی و محیط زیست خود را کاهش دهد.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از راشاتودی، یک سند لو رفته از وزارتخانه‌های دولتی بریتانیا هشدار می‌دهد که پس از برگزیت،انگلستان برای توافق تجاری با آمریکا، تحت فشار قرار خواهد گرفت تا استانداردهای مواد غذایی و محیط زیست خود را کاهش دهد. این می‌تواند آسیب‌های جبران‌ناپذیری برای سلامت محیط و عموم جامعه، به همراه داشته باشد. 

«آن‌اِرثد»، بازوی تحقیقاتی گروه مدافع محیط زیست گرین‌پیس، گزارش داد که در این سند لو رفته نوشته شده است: وزارت امور محیط زیست، غذا و روستا (دفرا) انگلیس، تحت فشار قابل‌توجهی از سوی وزارت تجارت بین‌الملل آمریکا قرار خواهد گرفت تا به خواسته‌های واشنگتن تن دردهد. 

این سند داخلی نشان می‌دهد واشنگتن مقامات لندن را تحت فشار قرار خواهد داد که در صورتی که خواهان ادامه تجارت با آمریکا پس از خروج از اتحادیه اروپا باشند، استانداردهای سلامت و بهداشت (اس‌پی‌اس) خود را پایین بیاورند. به ویژه احتمالا انگلستان مجبور خواهد شد برای این که به آمریکا اجازه دهد واردات محصولات کشاورزی خود به این کشور را افزایش دهد، استاندارد سلامت دام و سطح مجاز سموم آفت‌کش باقی‌مانده بر محصولات را تسهیل کند. 

در این گزارش آمده است: در صورتی که انگلستان خواسته‌های آمریکا در مورد مرغ‌های شستشو داده شده با کلرین و گوشت گاوهای تغذیه شده با هورمون، را قبول کند، نگرانی‌های اتحادیه اروپا در مورد ورود کالاهای غیرمجاز به قلمرو این قاره، تشدید خواهد شد. به این ترتیب کالاهای انگلستان هم «مورد اعتماد بودن» خود را از دست خواهند داد و سلامت جامعه هم به خطر خواهد افتاد. 

این سند ادامه می‌دهد: تضعیف رژیم سلامت و ایمنی ما برای تطبیق با یک شریک تجاری می‌تواند به شکلی جبران‌ناپذیر به توانایی ما برای حفظ سلامت دام‌ها، گیاهان و جامعه انگلستان، آسیب برساند. 

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا