اقتصاد کلان

استاندار استان مرکزی: بانک صنعت و معدن در واگذاری شرکت‌های تابعه می تواند الگوی دیگر سازمان ها باشد

علی آقازاده استاندار استان مرکزی در نشستی با حسین مهری رییس هیات مدیره و مدیرعامل بانک صنعت و معدن ضمن تقدیر از اقدامات مؤثر بانک یاد شده در حمایت از صنایع استان گفت: تجربه موفق این بانک در واگذاری شرکت های لاستیک پارس و نخ خمین می تواند الگوی سایر سازمان های دولتی باشد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی از بانک صنعت و معدن در این دیدار ، دکتر حسین مهری که به استان مرکزی سفر کرده است در تشریح فعالیت های بانک یادشده در استان تصریح کرد : در سال ۹۷ معادل مبلغ ۲ هزار میلیارد و ۷۱۰ میلیون ریال تسهیلات در قالب طرح رونق تولید توسط بانک صنعت و معدن به صنایع کوچک و متوسط استان مرکزی پرداخت شده است.

وی افزود :آمار عملکرد این بانک از سال ۹۲ تا پایان سال ۹۷، حاکی از تامین مالی صنایع استان مرکزی با تخصیص مبلغی معادل ۴۵ هزار میلیارد ریال به طرح های به بهره برداری رسیده می باشد که نشان از همراهی و اهتمام این بانک در اجرای سیاست‌های دولت برای حمایت هرچه بیشتر از واحدهای تولیدی دارد .
وی خاطر نشان کرد: بزرگترین طرح تأمین مالی شده توسط بانک صنعت و معدن طرح نیروگاهی تولید و گسترش برق امیرکبیر است که با تسهیلاتی به میزان ۲۴۲ میلیون دلار در حال اجرا می باشد.
دکتر مهری با اشاره به اینکه بیشتر مشتریان این بانک اشخاص حقوقی هستند بر ضرورت استقرار بانکداری شرکتی تأکید کرده و عنوان داشت: بانکداری شرکتی، استراتژی نظام‌مندی است که تلاش دارد کلیه نیازهای مشتریان شرکتی که نیازهای بانکی بسیار متفاوتی با دیگر بخش‌های مشتریان دارند را با بهره‌گیری از ساختار، مدل‌ها و فرآیندهایی کاملا متفاوت پاسخ دهد.
مدیرعامل بامک صنعت و معدن در ادامه در مورد حرکت از مدل بانکداری موجود به بانکداری دیجیتال سخن گفت و افزود: تحقق اجرای بانکداری دیجیتال باعث کاهش هزینه‌‌ بانک‌‌ها در راستای رقابتی بودن و جذب و حفظ مشتریان و افزایش خدمات شخصی‌‌سازی‌‌شده می شود که خود از پیش نیازهای بانکداری شرکتی نیز به شمار می رود.
وی بیان داشت: باید با توجه به حساسیت شرایط اقتصادی، علیرغم محدودیت منابع و مشکلات و تنگناهای اعتباری موجود، نسبت به اولویت بندی تسهیلات به گونه‌ای اقدام کنیم که از تعطیلی واحدهای صنعتی جلوگیری شود.
دکتر مهری یادآور شد: در سال جاری با توجه به شرایط ویژه اقتصادی جهت حمایت از بنگاه‌های اقتصادی در راستای تحقق شعار رونق تولید ۸۰ درصد از کل تسهیلات پرداختی این بانک را سرمایه در گردش بنگاه‌های اقتصادی تشکیل می دهد.
وی ادامه داد: رونق تولید به معنای کاهش بیکاری و افزایش رشد و خودکفایی اقتصادی است که در شرایط تحریم های اقتصادی ظالمانه مقدم بر دیگر فعالیت های بانک های کشور خصوصاً بانک صنعت و معدن است که به صورت تخصصی، تأمین مالی بخش تولید را دنبال می کند.
مدیرعامل این بانک در سفر یاد شده از طرح های لاستیک پارس (تولید تایر) و ایرالکو (تولید کننده شمش های آلومینیوم ) بازدید کرد و طی جلسه با مدیران این شرکت ها بر لزوم افزایش تعامل و همکاری سازنده بین بانک صنعت و معدن و این شرکت ها تأکید کرد.
حسین مهری در ادامه این سفر از شرکت صنایع بسته بندی داروپات شرق (انواع ورق های پلیمری مورد نیاز جهت بسته بندی در صنایع دارویی و غذایی)، شرکت نیکسان صنعت ساوه (تولید لوازم خانگی)، شرکت گروه صنعتی بوتان(تولید کننده پکیج شوفاژ دیواری، آبگرمکن دیواری، رادیاتور آلومینیومی و صادر کننده محصولات گرمایشی در ایران)، پروفیل اراک (پروفیل آلومینیوم) و شرکت کاغذ پاسارگاد مرکزی ( تولید کاغذ) بازدید خواهد کرد که اخبار مربوط به آن متعاقباً اعلام خواهد شد.

همچنین بخوانید

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا