امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

تغییر کاربری و واگذاری جنگل ممنوع است

رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: تغییر کاربری و واگذاری جنگل ممنوع است و این یک اصل غیرقابل تغییر برای سازمان است.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از  وزارت جهاد کشاورزی، خلیل آقایی در چهاردهمین جلسه ستاد ملی مدیریت پایدار منطقه ‌هیرکانی، پس از استماع ‌گزارش طرح مطالعات مدیریت منابع‌ طبیعی حوضه‌های جنگلی شمال کشور تأکید کرد: تغییر کاربری و ‌واگذاری جنگل ممنوع است، صنعت باید در جایی استقرار یابد که جنگل‌ها را تحت تأثیر قرار ندهد و ‌این یک اصل لایتغیر برای سازمان است.

وی افزود: واقعیت این است که در یک اکوسیستم هم عرصه‌های منابع ‌طبیعی و هم مردم در کنار هم ‌حیاتشان را ادامه می‌دهند، اما نمی‌توانیم منافع نسل‌های امروز و آینده را نادیده بگیریم و شاهد تخریب ‌جنگل‌ها و مراتع باشیم.

رئیس سازمان ‌جنگل‌ها در بخش دیگری از سخنان خود درباره نجات شمشاد هیرکانی گفت: فضای مناسبی برای نجات شمشاد هیرکانی بوجود آمده ‌است، اما هنوز اول کار هستیم و همچنان باید با حساسیت و جدیت اقدامات را پیش ‌ببریم.

وی با تأکید بر این که باید از همه ظرفیت‌ها و توان فنی و علمی برای زنده‌مانی شمشاد استفاده کنیم، افزود: ‌با توجه به اهمیت مدیریت زمان برای کار در طبیعت، باید کلیه اقدامات با حداکثر سرعت و دقت پیگیری و ‌اجرایی شود.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا