امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

خودکفایی در حوزه سلامت غذایی و رونق تولیدات دامی را محقق می کنیم

قزوین- رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: خودکفایی در حوزه سلامت غذایی و رونق تولیدات دامی از مهمترین رسالت ها و رویکردهای دامپزشکی است که آن را محقق می کنیم.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی، همایش روز ملی دامپزشکی ظهر چهارشنبه با حضور علیرضا رفیعی پور رئیس سازمان دامپزشکی کشور، محمدرضا صفری رئیس نظام دامپزشکی، هدایت الله جمالی پور استاندار قزوین، فاطمه خمسه رئیس سازمان جهاد کشاورزی در یکی از تالارهای قزوین برگزار شد.

علیرضا رفیعی پور در این همایش اظهار کرد: دشمن جنگ اقتصادی همه جانبه ای را علیه کشور ما شروع کرده است و با تحریم های حداکثری تلاش می کند به نظام آسیب بزند.

وی افزود: با وجود تحریم های همه جانبه خوشبختانه در حوزه رونق تولید نسبت به سالهای گذشته موفق تر عمل کرده ایم و بسیاری از چالش ها برطرف شده است.

رفیعی پور بیان کرد: تولیدات فرآورده‌های دامی کشور پیش از تحریم ها چهار میلیون تن بود که در حال حاضر این میزان از مرز ۱۵ میلیون تن عبور کرده که این امر مسئولیت مهمی را در حوزه امنیت غذایی بر عهده سازمان دامپزشکی قرار داده است.

وی یادآور شد: تشکل های مدیریت دامپزشکی کشور خود را به مدیریت بهداشتی مجهز کرده اندتا سیاست های مقام معظم رهبری در حوزه اقتصاد مقاومتی تحقق یابد و ایران بتواند در چشم انداز ۱۴۰۴  در حوزه اقتصادی به رتبه یک منطقه تبدیل شود.

رفیعی پور ادامه داد: این امر با همراهی دستگاه های حاکمیتی در قوای سه گانه با جوان گرایی، واگذاری امور به مردم و افزایش دانش محقق خواهد شد.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور افزود:‌ در سیاست های ابلاغی رهبر معظم انقلاب در موضوع اقتصاد مقاومتی، دو موضوع بهره وری و امنیت غذایی به وزارت جهاد کشاورزی محول شد و با تلاش های صورت گرفته امروز به خوداتکایی و خودکفایی در تولید فرآورده های خام دامی دست یافته ایم.

وی اظهار داشت:‌ ‌این سازمان با تکیه بر خانواده ۴۰ هزار نفری خود نسبت به مسئولیت سنگین و حیاتی خود در راستای تامین غذای سالم عمل می کند.

رفیعی پور، رسالت سازمان دامپزشکی کشور در گام دوم انقلاب را خودکفایی در حوزه سلامت غذایی و رونق تولیدات دامی عنوان کرد.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا