صنعت، معدن، تجارت

آثار مطلوب پیوستن ایران به اتحادیه اوراسیا/تراز تجاری کشورمثبت شد

اردبیل – وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در شرایطی که دشمنان در پی انزوای هر چه بیشتر ایران هستند، پیوستن به اتحادیه اوراسیا آثار مطلوبی دارد.

به گزارش آرمان اقتصادی، رضا رحمانی پیش از ظهر پنجشنبه در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان اردبیل عنوان کرد: پیوستن ایران به اتحادیه منطقه‌ای اوراسیا که در حال تبدیل شدن به اتحادیه بین المللی نیز است از منزوی نبودن انقلاب در روابط با دیگر کشورها خبر می‌دهد.

به گفته وی یکی از سیاست‌های صنعتی ایران توسعه روابط با کشورهای همسایه همچون روسیه، جمهوری آذربایجان و دیگر کشورهای حاشیه خزر است و در این راستا باید از ظرفیت استان‌های مرزی به شکل مطلوبی استفاده کرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت یادآور شد: در شرایطی که دشمنان با چشم دوختن به انزوای هر چه بیشتر ایران در منطقه به دنبال راکد کردن فعالیت واحدهای تولیدی و در ادامه اعتراضات کارگری بودند، این توطئه با درایت مردم و مسئولان خنثی شد.

به گفته وی در شرایط تحریم به صورت میانگین صدور روزانه پروانه بهرداری برای ۱۶ کارخانه حتی با احتساب روزهای تعطیل توسعه فعالیت واحدهای تولیدی و صنعتی در کشور را یادآور می‌شود.

رحمانی از رشد تراز تجاری کشور در ماه‌های اخیر خبر داد و ادامه داد: طبق پیش بینی آمارهای جهانی تراز اقتصادی کشور در ماه‌های آتی نیز مثبت پیش بینی شده و این موضوع به مذاق دشمنان خوش نمی‌آید.

اردبیل استان فرصت‌های ویژه است

وی در ادامه با تأکید بر نوسازی صنایع تبدیلی و تکمیل واحدهای صنعتی با پیشرفت بالای فیزیکی ۶۰ درصد، افزود: استان‌های مستعدی مثل اردبیل نباید از جایگاه کنونی صنعتی و معدنی برخوردار باشند.

به گفته رحمانی اردبیل استان فرصت‌های ویژه بوده و با استفاده از قابلیت مرزی دو استان اردبیل و گیلان می‌توان در توسعه روابط تجاری با کشورهای حاشیه خزر گام‌های عملیاتی برداشت.

وزیر صمت در پایان گفت: برخورداری از بسته بندی مناسب محصولات تولیدی، دوری از بروکراسی‌های اداری، حمایت عملی از تولیدکنندگان و ایجاد پروازهای منظم به افزایش صادرات کمک خواهد کرد و باید در این خصوص بیش از پیش تلاش کرد.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا