بانک و بیمهطلا و ارز

پیش بینی رشد ۵۰درصدی طلای جهانی/ دوران درخشان طلا ادامه خواهد یافت؟

برخی تحلیلگران بین المللی بر این باورند که تنش‌های سیاسی و ژئوپلیتیک موجب افزایش قیمت جهانی طلا در کوتاه مدت خواهد شد.

گروه سرمایه گذاری ام کی اس سوئیس در تازه ترین تحلیل خود نوشت: تنش های سیاسی در حال حمایت از قیمت جهانی طلا است و به همین دلیل قیمت طلا در محدوده ۱۵۰۰ دلاری حفظ شده است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از سایت طلا، این موسسه سرمایه گذاری افزود: تشدید تنش ها و نگرانی های سیاسی موجب شده است تا تقاضای طلا از سوی صندوق های بزرگ سرمایه گذاری جهان نیز با افزایش چشمگیری روبرو شود.

به اعتقاد تحلیلگران این موسسه، سطح حمایتی قیمت طلا در کوتاه مدت ابتدا ۱۵۰۰ و سپس ۱۴۸۵ دلار خواهد بود. سطح مقاومتی برای اونس جهانی طلا نیز ۱۵۳۵ دلار است. اگر این سطح مقاومتی شکسته شود می توان نسبت به ادامه روند صعودی قیمت طلا امیدوار بود.

چرا اونس جهانی طلا با رشد ۵۰ درصدی روبرو خواهد شد؟

به گزارش کیتکو نیوز، “ئی بی تاکر ” مدیر موسسه سرمایه گذاری Metalla Royalty & Streaming تاکید کرد: اونس جهانی طلا می تواند با رشد ۵۰ درصدی دیگری روبرو شود که علت اصلی آن رشد فزاینده بدهی های جهان است.

بر اساس این گزارش وی افزود: بدهی های کشورهای مختلف به طور فزاینده و خطرناکی رو به افزایش است، بدهی های دولت آمریکا به تنهایی روزانه میلیاردها دلار افزایش می یابد. شرکتهای بزرگ جهان برای ادامه فعالیت مجبور به استقراض هستند.

این تحلیلگر ارشد اقتصادی گفت: رشد بدهی های جهان مهمترین عامل افزایش احتمالی قیمت طلا طی ماه های آینده خواهد بود. قیمت طلا می تواند از همین جا ۵۰ درصد دیگر رشد کند.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا