ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

تحریم رمزارز فیس‌بوک؛ این بار توسط مسترکارت و ویزا!

به‌دنبال خروج شرکت PayPal از انجمن حمایت از لیبرا، دو شرکت مالی بزرگ، ویزا و مسترکارت، نیز از عدم پشتیبانی خود از رمزارز اختصاصی فیس‌بوک خبر دادند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، بعد از آنکه بانک‌های حاضر در شورای مشاوره فدرال (FAC) پروژه رمزارز دیجیتال توسعه داده شده توسط فیس‌بوک را به عنوان یک تهدید برشمردند و عنوان کردند که لیبرا توانایی و پتانسیل ایجاد سیستم بانکداری سایه را دارد که منجر به کاهش بالقوه در حساب‌های سپرده و همچنین کاهش حجم پرداخت‌های بانکی خواهد شد، شرکت‌های مالی بزرگ در جهان از پشتیبانی از رمزارز لیبرا سر باز می‌زنند.

شرکت PayPal نخستین شرکت مالی بزرگی بود که اعلام کرد که از رمزارز اختصاصی توسعه داده شده توسط فیس‌بوک پشتیبانی نخواهد کرد و حالا به نظر می‌رسد که نوبت به غول‌های مالی دیگر همچون مسترکارت و ویزا نیز رسیده است که از پروژه حمایت و پشتیبانی خارج شده و به مشترکان خود اجازه پرداخت‌های الکترونیکی و آنلاین از طریق لیبرا را ندهند.

همچنین بخوانید

برخی از کارشناسان و تحلیلگران به هنگام تحریم لیبرا از سوی شرکت PayPal از احتمال خروج و عدم پشتیبانی برخی دیگر از شرکت‌های بزرگ تکنولوژی و فعال در حوزه های مالی نظیر اوبر، اسپاتیفای، ویزاکارت و مسترکارت سخن گفته بودند و حالا به نظر می‌رسد که پیش‌بینی آنها درست از آب درآمده و دو شرکت مالی بزرگ، ویزا و مسترکارت، به تازگی اعلام کرده‌اند که امکان تبادلات مالی از طریق این رمزارز به کاربران و مشترکان این دو شرکت وجود نخواهد داشت.

همچنین اخبار دیگری روز گذشته به نقل از رویترز منتشر شده بود که نشان می‌داد شرکت‌های دیگری همچون EBay، Stripe و Mercado Pago نیز از انجمن حمایت و پشتیبانی از لیبرا خارج شده و به شرکت PayPal پیوسته‌اند.

با این تفاسیر، از جمله شرکت‌های بزرگی که در این انجمن باقی مانده و هنوز چیزی راجع به خروج خود از پشتیبانی از لیبرا نگفته‌اند، می‌توان به Lyft، Vodafone و برخی دیگر از شرکت‌های مخابراتی، تکنولوژی و گروه‌های مبتنی بر بلاک‌چین اشاره کرد.

شرکت ویزا با انتشار بیانیه‌ای در این خصوص خاطرنشان کرده است: ما همچنان به ارزیابی‌های خود درباره عدم پشتیبانی از رمزارز لیبرا ادامه خواهیم. تصمیم ویزاکارت مبنی بر خروج از این انجمن به عوامل و فاکتورهای متعددی بستگی داشت که یکی از مهم‌ترین آنها توانایی انجمن در برآورده‌سازی انتظارات ما و استانداردهای رگولاتوری لازم برای شرکت‌های حامی بود.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا