بین الملل

بانک جهانی: آفریقا خانه ۹۰ درصد از فقیران جهان خواهد شد

بانک جهانی در گزارش جدید خود اعلام کرد تا سال ۲۰۳۰ فقر شدید، تقریبا یک پدیده منحصر به آفریقا خواهد بود و پیش‌بینی می‌شود ۹۰ درصد از فقیران جهان در این قاره زندگی کنند.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از راشاتودی، بانک جهانی در گزارش جدید خود اعلام کرد که در سال ۲۰۱۵، بیش از ۴۱۶ میلیون آفریقایی (۴ نفر از هر ۱۰ نفر) با کمتر از ۱.۹ دلار در روز زندگی کرده‌اند.  

در این گزارش آمده است تا سال ۲۰۳۰ فقر شدید، تقریبا یک پدیده منحصر به آفریقا خواهد بود و پیش‌بینی می‌شود ۹۰ درصد از فقیران جهان در این قاره زندگی کنند. بانک جهانی هشدار داد: این میزان نشان‌دهنده رشد قابل‌توجهی نسبت به ۵۵ درصد سال ۲۰۱۵ می‌باشد و در صورتی که اقدامات جدی صورت نگیرد، حتما اتفاق خواهد افتاد.  

نرخ کاهش فقر در آفریقا پس از سقوط قیمت نفت و کالاهای دیگر در سال ۲۰۱۴، به شکل قابل‌توجهی کند شد. این باعث شد سرانه رشد تولید ناخالص ملی این قاره منفی شود.

در حالی که کشورهای مناطق دیگر همچنان در فقرزدایی خود پیشرفت کرده‌اند، پیش‌بینی‌ها اشاره به این دارد که فقر به زودی به یک پدیده غالب در آفریقا تبدیل خواهد شد.  

داده‌ها نشان می‌دهد که بدهی دولتی از ۳۶ درصد تولید ناخالص ملی در ۲۰۱۳ به ۵۵ درصد آن در ۲۰۱۸ افزایش یافته است، که علت آن فقدان برنامه مالی یکپارچه بعد از این بود که کشورها برای مقابله با تاثیرات بحران مالی جهانی، هزینه‌کردهای خود را بالا برده بودند.  

بانک جهانی پیش‌بینی رشد اقتصادی خود برای کشورهای زیر صحرای آفریقا را به ۲.۶ درصد کاهش داد، در حالی که قبلا در ماه آوریل آن را ۲.۸ درصد پیش‌بینی کرده بود.  

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا