صنعتصنعت، معدن، تجارت

تعطیی یک واحد تولیدی در این جنگ تحریمی، مانند سقوط قصر شیرین در جنگ تحمیلی است

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: کرمانشاه جزو استان‌های اولویت دار، درصنعت قطعه سازی است و تامین قطعات پرتیراژ ایران خودرو کرمانشاه از قطعه سازان این استان اولویت‌ است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی ، رضا رحمانی در نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان کرمانشاه که در محل استانداری این استان برگزار شد، بیان کرد: جمع بندی مسایل مطروحه در این جلسه بایداز فردا پیگیری شود.

او با اشاره به برگزاری جلسه کارگروه ملی تسهیل با شستا، بیان کرد: موارد مطروحه در این جلسه پیگیری و ابلاغ شده که مواردی مربوط به کارخانه اسید سیتریک، کاغذ بیستون و کاغذ غرب بود که موارد این کارخانه‌ها، باید پیگیری شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به یکی از مصوبات جلسه قبل مبنی بر اینکه انجمن صنایع خودرو استان با همکاری سازمان صمت و ایران خودرو ، برنامه ریزی برای تامین حداکثری قطعات مورد نیاز ایران خودرو از قطعه سازان استان کرمانشاه را اجرایی کند، گفت: دو قرارداد به ارزش ۱۲۰ میلیارد تومان بسته شده است و در میز تعمیق ساخت داخل خودرو در تهران نیز این شرکت‌ها حضور دارند که این امر ظرفیت کم نظیری است و اشتغال ایجاد می کند.

تامین قطعات پرتیراژ ایران خودرو کرمانشاه از قطعه سازان این استان اولویت‌ است

رحمانی بیان کرد: تامین قطعات مورد نیاز پرتیراژ ایران خودرو کرمانشاه از قطعه سازان استان اولویت باشد.

کرمانشاه جزو استان‌های اولویت دارمان در قطعه سازی است

او با اشاره به اینکه کرمانشاه جزو استان‌های اولویت دار در قطعه سازی است، اضافه کرد: این موضوع به خودروسازان هم ابلاغ شده است.

آزادسازی ۴ پهنه از ۵ پهنه اکتشافی در کرمانشاه

وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص پهنه های اکتشافی، بیان کرد: از پنج پهنه اکتشافی این استان، چهار پهنه هم اکنون آزاد شده است.

رحمانی با اشاره به دیگر مصوبات جلسه قبلی، گفت: در آن جلسه مصوب کردیم که تفاهم نامه ها و دستورات وزرای صمت قبلی عملیاتی شود.

او با اعلام اینکه به رییس هیات عامل ایمیدرو دستور می دهم که بر اساس ظرفیت استان معادن را با اولویت بخش خصوصی فعال کند، افزود: ایمیدرو روی ذخایر معدنی در این استان سرمایه گذاری انجام دهد تا کرمانشاه متحول بشود و این استان ظرفیت لازم را دارد ولی باید از آن استفاده کرد.

در استان کرمانشاه بر اساس استخراج واقعی (نه اسمی) حقوق دولتی دریافت شود

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به مصوبه جلسه قبلی مبنی بر اینکه در استان کرمانشاه بر اساس استخراج واقعی (نه اسمی) حقوق دولتی دریافت شود، تصریح کرد: این موضوع در شورای عالی معادن نیز تصویب شده است که اجرایی شدن آن باید مورد پیگیری قرار بگیرد.

او در خصوص حقوق بازرسین نیز بیان کرد: این مورد امسال در بودجه حذف شده است و پیگیری هایی با رییس مجلس هم داشتیم که باید مورد پیگیری قرار گیرد.

تعطیی یک واحد تولیدی در این جنگ تحریمی، مانند سقوط قصر شیرین در جنگ تحمیلی است

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به فرمایشات مقام رهبری در خصوص واحدهای تولیدی، افزود: ایشان فرمودند که هیچ کس حق ندارد هیچ واحد تولیدی را تعطیل کند، بانکها باید بدانند که تعطیی واحدهای تولیدی در این جنگ تحریمی، مانند سقوط قصر شیرین در جنگ تحمیلی است و همه باید به این باور برسند.

رحمانی ادامه داد: بانک فقط در صورت تداوم فعالیت واحد تولیدی می تواند آن را به خاطر بدهی اش تملک کند نه اینکه تملک کنند و باعث تعطیلی آن شوند.

او با یادآوری اینکه کرمانشاه سابقاً در رتبه های اول بیکاری کشور بود، گفت: اکنون روند تولید در استان شکل گرفته و باید تسهیل و تسریع یابد تا به ایجاد اشتغال استان کمک کند.

سازمان های توسعه ای را باید تقویت کنیم

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به نقش سازمانهای توسعه ای در کشورهای پیشرفته دنیا، تصریح کرد: سازمان های توسعه ای را باید تقویت کنیم، هر چند منابع کم است اما منابع این سازمان‌ها را باید توسعه دهیم.
رحمانی در پایان با اشاره به برخی آمارهای صادراتی، گفت: صادرات کشور کم نشده، مبنای محاسبه تغییر یافته است و صادرات پنج ماهه ۲۹.۹ درصد افزایش وزنی و ۹ درصد کاهش ارزشی داشته است که در شش ماهه دوم بهبود خواهد یافت.

منبع

ایدرو

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا