امور زیربناییراه و ساختمان

برگزاری پنجمین نمایشگاه دریایی و صنایع فراساحل با حضور نمایندگان کشور همسایه

با حضور سازمان بنادر و دریانوردی، سازمان‌ها و اتحادیه‌ها‌ی بخش خصوصی، پنجمین نمایشگاه بین‌المللی دریایی و صنایع فراساحل Sea & Offshore Expo ۲۰۱۹ با مجوز سازمان توسعه تجارت ایران آذرماه ‌امسال برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت راه و شهرسازی،پنجمین نمایشگاه دریایی و صنایع فراساحل همگام با سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و نامگذاری سال با عنوان رونق تولید‌، تلاش می‌کند فضا را به نفع تحقق این سیاست‌ها تنوع بخشیده و موجب شکل‌گیری، جریان‌سازی‌ و تعامل بیشتر صاحبان صنایع‌، صنعت دریایی و دریانوردی و صنایع فراساحل کشور شود.

این نمایشگاه از بیست و چهارم تا بیست و ششم آذرماه امسال همزمان با چهارمین نمایشگاه بین‌المللی حمل‌و‌نقل، لجستیک و صنایع وابسته در محل نمایشگاه‌های بین المللی مصلی تهران با حضور شرکت‌ها، سازمان‌ها و کارآفرینان برتر و با امکان ارائه ایده‌ها و طرح‌ها، جذب سرمایه‌گذاری و بازار فروش بالقوه برگزار می‌شود.

‌نمایشگاه امسال به عنوان شتاب‌دهنده و پیشران توسعه صنعت دریایی و فراساحل کشور، همگام با سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و نامگذاری سال با عنوان رونق تولید‌، تلاش می‌کند فضای نمایشگاه را به نفع تحقق این سیاست‌ها تنوع بخشیده و موجب شکل‌گیری، جریان‌سازی‌ و تعامل بیشتر صاحبان صنایع‌، صنعت دریایی و دریانوردی و صنایع فراساحل کشور شود.

تخصصی‌تر شدن این نمایشگاه، بهبود فرآیند اطلاع‌رسانی، تعامل نزدیک‌تر با متولیان دولتی و غیر دولتی و نهادهای صنفی در این حوزه و نیز ایجاد فضاهای گفت‌‌و‌گو محور و برپایی کنفرانس فرصت‌های سرمایه‌گذاری در دریا و کارگاه‌های آموزشی از جمله نکات برجسته این دوره از نمایشگاه است.

یکی از برنامه‌های مهم نمایشگاه دریایی امسال حضور ۲۰۰ استارت‌آپ حوزه دریایی با هدف ایجاد فرصت تعامل سرمایه‌گذاران و کارآفرینان، معرفی منابع تامین مالی جهت پروژه‌ها، شناسایی و معرفی سرمایه‌گذاران موفق و معرفی توانمندی‌های بخش خصوصی به سازمان های دولتی جهت واگذاری پروژه‌های قابل سرمایه‌گذاری و دریافت و ثبت فرصت‌های سرمایه گذاری حوزه دریایی کشور است.

از دیگر برنامه های نمایشگاه امسال برگزاری پانل‌های تبادل تجربه، برگزاری نشست و تالارهای گفت‌‌و‌گو میان سرمایه‌گذاران و سرمایه‌پذیران است.

حضور نمایندگان شرکت‌های خصوصی از کشورهایی نظیر ترکیه، عراق، قزاقستان‌، هند و آذربایجان نشان از جایگاه مناسب بین‌المللی صنعت دریایی کشورمان دارد.

از برنامه‌های‌ اطلاع رسانی نمایشگاه، فراخوان به همه سفارتخانه‌های جمهوری اسلامی ایران در کشورهای خارجی ، فراخوان به سفرا و رایزنان اقتصادی کشورهای خارجی در ایران و اتحادیه‌ها و انجمن‌های دریایی بین المللی است.

از دیگر برنامه‌های اطلاع رسانی بین‌المللی نمایشگاه، همکاری و مشارکت با پرمخاطب ترین خبرگزاری اروپا PROJECT CARGO، بندر و دریا روسیه ACTUALIDAD ، انجمن تولید کنندگان آسیایی چین ASIAN MANUFACTURERS و صنعت فراساحل سنگاپور WORLD OILS است.

منبع

ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا