انرژی

نفت کشش افزایش قیمت ندارد

قیمت‌های نفت روز دوشنبه در واکنش به جزییات اندک مرحله اول توافق تجاری میان آمریکا و چین که خوش‌بینی هفته گذشته نسبت به حل مناقشات دو کشور را تضعیف کرد، با کاهش روبرو شدند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، بهای معاملات آتی نفت برنت ۲۵ سنت کاهش پیدا کرد و به ۶۰ دلار و ۲۶ سنت در هر بشکه رسید.

بهای معاملات آتی وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۲۵ سنت کاهش، به ۵۴ دلار و ۴۵ سنت در هر بشکه رسید.

همچنین بخوانید

هر دو شاخص قیمت هفته گذشته بیش از سه درصد رشد داشتند که نخستین رشد هفتگی آنها در سه هفته گذشته بود.

به گفته مایکل مک‌کارتی، استراتژیست ارشد بازار در شرکت “سی ام سی مارکتس”، این بحث مطرح است که بازار نفت در طول معاملات روز جمعه بازار آمریکا روی اخبار مذاکرات تجاری و دورنمای بهتر برای تقاضای جهانی به اندازه کافی حساب کرد بنابراین معامله‌گران با توجه به رشد قوی اخیر قیمت‌ها، تمایلی ندارند این موضوع را بسط دهند.

با این حال عمده رشد قیمت‌ها در معاملات روز جمعه پس از انتشار خبر حمله به یک نفتکش ایرانی در دریای سرخ و نزدیکی سواحل عربستان سعودی حاصل شد. تحقیقات درباره این که نفتکش سابیتی هدف حمله موشکی قرار گرفته، در جریان است.

فاز اول توافق تجاری میان آمریکا و چین و اقدام واشنگتن در معلق کردن افزایش برنامه‌ریزی شده تعرفه‌ها روی واردات کالاهای چینی به نشانه حسن نیت، در معاملات روز دوشنبه از بازارهای مالی پشتیبانی کرد.

اما سرمایه‌گذاران با توجه به جزییات اندکی که از این مذاکرات به بیرون درز کرد، محتاط مانده‌اند.

جنگ تجاری، روی تجارت چین تاثیر منفی گذاشته و به گفته مقامات گمرک چین، ارزش صادرات این کشور به آمریکا از نظر دلاری در ۹ ماهه نخست سال میلادی جاری ۱۰.۷ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش پیدا کرده است. واردات چین از آمریکا نیز در همین مدت ۲۶.۴ درصد افت کرده است.

بر اساس گزارش رویترز، با این حال تقاضای چین برای نفت قوی مانده است و واردات این کشور در سپتامبر تحت تاثیر افزایش تولید پالایشگاهها و حاشیه سود باثبات و تقاضای مطلوب برای سوخت، ۱۰.۸ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد کرد.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا