ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

جابه‌جایی سالانه ۶ میلیارد مرسوله پستی

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات معتقد است با توجه به حجم بالای مرسولات پستی در ایران فضای قابل توجهی برای فعالیت بخش خصوصی در این حوزه وجود دارد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، حسین فلاح جوشقانی امروز در مراسم آغاز به کار “پست اول”، اظهار کرد: برآوردها نشان می‌دهد که ما سالانه در ایران حدود شش میلیارد مرسوله پستی جابه‌جا می‌کنیم که از این رقم تنها حدود ۸۰۰ هزار آن به وسیله شرکت پست انجام می‌شود. از این‌رو بستر مناسبی برای حضور سرمایه‌ گذاران و بخش خصوصی در این زمینه وجود دارد.

وی با بیان این‌که دولت تلاش می‌کند مقدمات لازم برای حضور بخش خصوصی در این حوزه را فراهم کند، تصریح کرد: در این حوزه سازمان تنظیم مقررات نقش کلیدی را دارد که ما رسما به فعالان بخش خصوصی این وعده را می‌دهیم که کمترین مداخله را در این زمینه خواهیم داشت.

به گفته معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، این وزارتخانه در راستای ایجاد فضای رقابتی هزینه خدمات ارزش افزوده را ۸۰ تا ۹۰ درصد کاهش داده و بخش خصوصی برای ورود به این بخش مشوق‌های لازم را دریافت می‌کند. در این زمینه فعلا دو مجوز با نام‌های پست اول و پست دوم صادر شده و امیدواریم که در آینده این روند ادامه پیدا کند.

در ادامه‌ این برنامه افشین کلاهی – رییس کمیسیون دانش‌بنیان اتاق بازرگانی ایران – نیز با اشاره به اهمیت حضور بخش خصوصی در کنار بخش دولتی، اظهار کرد: در کشور ما پست جزو ظرفیت‌هایی است که به طور کامل از آن استفاده نشده و فعال بودن صرفا یک سازمان انحصاری دولتی در آن باعث شده که تاکنون بخش خصوصی در این زمینه نقش جدی ایفا نکند.

به گفته وی، در صورتی که دولت بتواند مقدمات لازم برای ایجاد فضای کسب‌وکار در این بخش را فراهم کند، قطعا بخش خصوصی ظرفیت زیادی برای ورود به این حوزه خواهد داشت و امیدواریم حرکتی که امروز آغاز شده در آینده نیز ادامه پیدا کند.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا