بین الملل

ضعف اقتصادی بر هند هم سایه انداخت / تولید صنعتی افت کرد

کند شدن اقتصاد جهانی، تاثیری منفی بر بخش صنعت هند داشته است و علی‌رغم تلاش‌ قانون‌گذاران و رهبران تجاری این کشور، برای ارائه تصویر مالی مثبت این بخش با افت مواجه شده است.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از اسپوتنیک، کند شدن اقتصاد جهانی، تاثیری منفی بر بخش صنعت هند داشته است و علی‌رغم تلاش‌های قانون‌گذاران و رهبران تجاری این کشور، برای ارائه تصویر مالی مثبت، این بخش با افت مواجه شده است.

طبق داده‌های جدید وزارت آمار و پیاده‌سازی برنامه‌های هند، افت اقتصادی در هند ادامه داشته است و تولید بخش صنعت و کارخانجات این کشور در ماه آگوست ۱.۱ درصد افت کرده است. این در حالی است که این تولیدات در ماه جولای با رشد ۴.۳ درصدی روبرو شده بودند.  

دولت هند تغییرات گسترده‌ای را به منظور حمایت از بازارها معرفی کرده است، که این شامل حذف دریافت مالیات از درآمد سرمایه‌گذاران در سهام خارجی و کاهش مالیات شرکت‌ها، برای تقویت سرمایه‌گذاری بخش خصوصی می‌باشد.  

وزارت آمار و پیاده‌سازی برنامه‌های هند در بیانیه خود اعلام کرد: شاخص تولیدات صنعتی (آی‌آی‌پی) هند در آگوست سال ۲۰۱۸، با ۴.۸ درصد رشد مواجه شده بود، اما در آگوست ۲۰۱۹، از بین ۲۳ گروه صنعتی، ۱۵ مورد آنها با رشدی منفی مواجه شدند.  

رشد تولید کارخانجات در ماه آگوست، در بخش‌های تولید، تولید برق و معدن افت کرده است و تمام خودروسازان مهم با افت سنگین دورقمی تولیدات خود مواجه شده‌اند.

طبق این گزارش تخمین زده شده است که اگر میزان فروش خودرو افزایش نیابد، ۱ میلیون شغل در معرض خطر قرار دارند.  

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا