بورسبورس اوراق

شدت عرضه‌ها در بورس؛ کاهش بیش از ۶هزار واحد از شاخص بورس؛ ۳۰۴ سهم ارزان‌تر شدند

امروز فعالان بورس تهران شاهد افزایش عرضه‌ها نسبت به تقاضا بودند به طوری که ۳۰۴ سهم در این بازار با کاهش قیمت رو به رو شد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، امروز شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران ۶۳۱۹ واحد افت کرد و به رقم ۳۱۹ هزار و ۸۷۱ واحدی رسید. همچنین شاخص کل هم وزن نیز هم جهت با شاخص کل با ۲۸۵۴ واحد کاهش رقم ۸۹ هزار و ۷۴۸ را تجربه کرد.

شاخص آزاد شناور با ۸۳۶۰ واحد افت رو به رو شد و رقم ۳۶۶ هزار و ۹۳ را تجربه کرد. شاخص بازار اول و دوم نیز هر کدام به ترتیب ۴۴۰۰ و ۱۳ هزار و ۷۰۷ واحد کاهش داشتند.

پالایش نفت اصفهان، پالایش نفت تبریز و صنایع پتروشیمی خلیج فارس از محدود نمادهای بودند که اثرات مثبت روی شاخص‌های بازار داشتند به طوری که هر یک از نمادهای یاد شده ۷۶۲، ۱۰۷ و ۸۰ واحد تاثیر افزایشی روی شاخص‌ها داشتند.

در طرف مقابل گروه مپنا، مخابرات ایران و توسعه معادن و فلزات هر کدام به ترتیب ۳۱۹، ۲۷۳ و ۲۱۱ واحد تاثیر کاهشی روی شاخص‌ها داشتند.

امروز در گروه فرآورده‌های نفتی بیش از ۲۱۷ میلیون سهم و اوراق  مالی به ارزش ۱۸۶ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان داد و ستد شد. به طوری که در نهایت بیشترین ارزش معاملات به این گروه اختصاص یافت. غیر از سه سهم پالایش نفت بندرعباس، پالایش نفت تبریز و پالایش نفت اصفهان مابقی سهم‌ها در این گروه با کاهش قیمت رو به رو بودند. لازم به توضیح است که پالایش نفت اصفهان به علت برگزاری مجمع امروز نمادش بازگشایی شد و بدون محدودیت در نوسان قیمت بیشتر از ۱۰ درصد در قیمت پایانی رشد را شاهد بود.

بانک‌ها و موسسات اعتباری پس از گروه نفتی‌ها بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص دادند. اما در نهایت تمامی سهم‌ها در این گروه با کاهش قیمت رو به رو شدند.

گروه محصولات شیمیایی، خودروی‌ها و فلزات اساسی پس از دو گروه یاد شده بیشترین ارزش را به خود اختصاص دادند.

امروز در بورس تهران ۴۷ سهم با رشد قیمت و ۳۰۴ سهم با افت قیمت رو به رو شدند. همچنین در فرابورس ایران ۶۶ سهم افزایش و ۱۳۹ سهم کاهش قیمت را تجربه کردند.

ارزش معاملات بورس تهران در مجموع به ۱۲۶۵ میلیارد تومان رسید و حجم معاملات رقم ۲.۷ میلیارد سهم و اوراق مالی را پشت سر گذاشت. همچنین تعداد معاملات این بازار به ۳۰۷ هزار و ۷۴۸ نوبت رسید.

آیفکس نیز با افت کم سابقه ۱۰۳ واحدی رو به رو شد و به رقم ۴۰۵۷ رسید. ارزش معاملات فرابورس ایران به رقم ۹۷۴  میلیارد تومان رسید  که این رقم ناشی از دست به دست شدن ۱.۲ میلیارد سهم و اوراق مالی بود تعداد معاملات این بازار رقم ۲۴۱ هزار و ۱۱۳ نوبت را تجربه کرد.

 

منبع
ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا