انرژی

فاز دوم تبدیل وضعیت اپراتورهای وزارت نیرو آغاز می‌شود

معاون تحقیقات و منابع انسانی شرکت توانیر با اشاره به تبدیل وضعیت اپراتورهای صنعت برق تصریح کرد: فاز دوم تبدیل وضعیت اپراتورهای وزارت نیرو در کشور آغاز می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی و به نقل از روابط عمومی شرکت برق منطقه ای خراسان، مهندس سیدحسین سجادی در چهارمین جلسه شورای معاونین منابع انسانی شرکت های تابعه شرکت توانیر در مشهد با اشاره به دستور وزیر نیرو در خصوص پیگیری تبدیل وضعیت اپراتورهای قراردادهای معین صنعت برق اظهار کرد: شرکت برق منطقه ای خراسان در تبدیل وضعیت اپراتورها پیشگام بوده و مدلی جدید با تهیه فرایند انتخاب و اجرای آزمایشی طرح طبقه بندی مشاغل کارگری وزارت نیرو برای اپراتورها و نگهبان‌ها را پیاده‌سازی کرد.

معاون تحقیقات و منابع انسانی شرکت توانیر با بیان اینکه روند تبدیل وضعیت اپراتورها ادامه خواهد داشت، گفت: وزیر نیرو در فاز نخست قول تبدیل وضعیت ۱۱۲۱ نفر را داد که این کار تقریبا به طور کامل انجام شده است و بیش از ۹۹ درصد نتیجه مطلوب گرفته ایم. پیگیری موضوع تبدیل وضعیت اپراتورها که با عنوان مطالبات کلاه زردها شناخته می شد با سعه صدر پیش رفت و اپراتورها نیز مشارکت خوبی داشتند که در نتیجه فضای آرامی در صنعت برق ایجاد شد.

همچنین بخوانید

سجادی ادامه داد: در حال حاضر در کل کشور ۶۷۰۰ اپراتور قرارداد کار معین در صنعت برق مشغول به کار هستند که ۱۱۲۱ نفر از آنان تاکنون تبدیل وضعیت شده‌اند و مقام عالی وزارت نیز تاکید داشت در فاز دوم اجرای این طرح، از محل خروج نیروهای بازنشسته صنعت برق، سهمی به تبدیل وضعیت اپراتورها اختصاص خواهد یافت.

وی بیان کرد: همچنین در این نشست مساله حمایت از یکسان سازی حقوق کارکنان قرارداد معین با همتایان خود در صنعت برق که وزیر نیرو قول آن را داده بود نیز مورد بررسی قرار گرفت که امید است با پیگیری مجلس تامین منابع مالی این اقدام انجام شود.

سجادی با اشاره به کسب امتیاز بالای صنعت برق در جشنواره شهید رجایی اضافه کرد: کسب رتبه برتر جشنواره شهید رجایی در شاخص های اختصاصی نشان داد وزارت نیرو و شرکت توانیر در این حوزه موفق بوده و این مرهون تلاش های همکاران ما در شرکت های زیرمجموعه است.

معاون تحقیقات و منابع انسانی شرکت توانیر خاطر نشان کرد: امسال شاخص ویژه رضایتمندی مشترکین نشان داد صنعت برق توانسته در خدمت رسانی به هم وطنان پیشگام باشد.

در ادامه این نشست مهندس رضا ریاحی رئیس هیات مدیره و مدیر عامل شرکت برق منطقه ای خراسان با اشاره به برگزاری چهارمین جلسه شورای معاونین منابع انسانی شرکت های تابعه شرکت توانیر در مشهد اظهار کرد: این جلسات به منظور تعامل بیشتر معاونت های منابع انسانی شرکت های زیرمجموعه توانیر لازم و ضروری است.

وی اضافه کرد: پیرو دستور وزیر نیرو برای اجرای طرح تبدیل وضیعت اپراتورها که مدل شرکت برق منطقه ای خراسان به عنوان الگو تهیه و در کل کشور مورد تایید و اجرا قرار گرفت و ۶۰ نفر از اپراتورهای این شرکت در قالب این طرح تبدیل وضعیت شدند.

ریاحی اظهار کرد: در مدل پیشنهادی از ظرفیت نمایندگان اپراتورهای شرکت استفاده شده و با بهره گیری از این ظرفیت و تعامل، این مدل به نحو احسن و مطلوب برای ۶۰ نفر پیاده سازی و رضایت آنان حاصل شد.

در انتهای این نشست از دکتر محمدمهدی شاه بیگی معاون منابع انسانی، علیرضا قاضی زاده، دکتر محمد طلوع، مهندس عباس سبزواری، فاطمه نادری زاده، معصومه نبی زاده و نجمه سادات آقایی به خاطر تهیه فرایند انتخاب و اجرای آزمایشی طرح طبقه بندی مشاغل کارگری وزارت نیرو برای اپراتورها و نگهبان‌ها که در تدوین و ابلاغ ضوابط مورد نیاز به شرکت‌ها برق منطقه ای خراسان مورد استفاده قرار گرفته، با اهدای لوح قدردانی به عمل آمد.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا