ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

اوج‌گیری پست به سمت سکوی تجارت الکترونیک

مدیرکل پست استان زنجان گفت: این شرکت در راستای تکمیل زنجیره ارزش در کسب و کارها طرح جدیدی با عنوان «ستاپ» آغاز کرده است.

رضا حمیدپور در بازدید از ایسنا، اظهار کرد: شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران با اتخاذ رویکرد جدید در ایجاد زیرساخت‌های کسب و کار، با تبدیل دارایی‌های غیرمولد به مولد خود و با اشتراک‌گذاری آن‌ها به توسعه و تکمیل زنجیره ارزش کمک می‌کند و با کمک بخش خصوصی و اتخاذ سیاست مشارکت و حمایت به جای رقابت به بازآفرینی این نقش در جامعه بپردازد.

وی، طرح «ستاپ» (سکوی تجارت الکترونیک پست) را از جمله این رویکردها عنوان کرد و افزود: در این طرح زمینه برای فعالیت کسب و کارهای کوچک و بزرگ اینترنتی فراهم می‌شود و هر تأمین‌کننده می‌تواند با امکانات و سرویس‌هایی که شرکت پست ارائه می‌کند، زنجیره ارزش خود برای ارائه خدمات و محصول به مشتری نهایی را تکمیل کند.

همچنین بخوانید

مدیرکل پست استان زنجان یادآور شد: بازتعریف نقش شرکت ملی پست به هیچ وجه به معنی رقابت این شرکت با بخش خصوصی نیست، بلکه پست با اجرای این طرح امکانات و ظرفیت‌های خود را با دیگر کسب و کارها با هر مقیاس به اشتراک می‌گذارد و سرویس‌های متنوع و جدید را در قالب مشارکت به بخش خصوصی واگذار می‌کند.

این مسئول ادامه داد: سرویس‌های سکوی تجارت الکترونیک پست شامل بازاریابی و تبلیغات، ارتباط با مشتری، فروش اینترنتی، قبول و جمع‌آوری، صدور صورت‌حساب، پرداخت، انبار، توزیع، بین‌الملل، مدیریت مرجوعی و نگه‌داشت مشتری می‌شود که فعالان حمل و نقل و شرکت‌های صاحب تکنولوژی و ایده می‌توانند این زنجیره ارزش را تکمیل کنند.

وی با اشاره به اینکه بازاریابی و تبلیغات می‌تواند از طریق اقلام پستی، نشریات، دفاتر، شبکه‌های اجتماعی، ایمیل، اپلیکیشن‌های موبایلی و پرتال‌های اینترنتی انجام می‌شود، افزود: فروش اینترنتی می‌تواند از طریق پرتال اختصاصی و ویترین مجازی و با استفاده از شبکه‌های اجتماعی و اپلیکیشن‌های مجازی انجام شود.

حمیدپور با بیان اینکه در این طرح صورتحساب‌ها می‌تواند به روش فیزیکی یا الکترونیکی صادر شود، اظهار کرد: امکان پرداخت به شکل نقدی در دفاتر پست، نقدی در محل مشتری، پرتال اینترنتی، اپلیکیشن موبایلی، پوز سیار در محل مشتری، کیف پول الکترونیکی، ارز رمز و تمبر الکترونیکی وجود دارد.

مدیرکل پست استان زنجان با اشاره به اینکه این طرح با مدیریت مرجوعی شامل مرجوعی کالای فروخته شده، برگشت مرسوله، خدمات گارانتی و سرویس جواب قبول قصد مشتری‌مداری دارد، عنوان کرد: نگه‌داشت مشتری نیز از طریق رسیدگی به تخلفات، رسیدگی به پرداخت‌ها و مغایرت‌گیری و تسویه حساب، پیگیری سفارش‌ها و رهگیری کالا و مرسولات انجام می‌شود.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا