انرژی

نبرد آرامکو برای نجات بازار بنزین

در حالی که شرکت‌های نفتی بین‌المللی از خودروهای برقی و شبکه شارژ آن ها استقبال کرده‌اند اما شرکت نفتی دولتی آرامکوی سعودی هنوز روی تقاضا برای نفت در بخش حمل و نقل حساب می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، این غول نفتی هر سال ده‌ها میلیون دلار برای توسعه و حمایت از طراحی خودروهایی با موتورهای احتراق داخلی پاک تر و کارآمدتر سرمایه گذاری می‌کند.

عامر احمد عامر، رییس مرکز پژوهش و توسعه آرامکو در این باره اظهار کرده است:‌ کسب و کار ما عمدتا سوخت هیدروکربن مایع است بنابراین تلاش داریم اطمینان حاصل کنیم که تاثیر محیط زیستی آن به حدی کاهش پیدا می‌کند که موتورهای احتراق داخلی رقابتی بمانند.

همچنین بخوانید

شرکت آرامکوی سعودی به جای سرمایه گذاری روی برقی شدن خودروها، سرمایه گذاری روی نفت را مضاعف کرده و به دنبال موتورهای بنزینی و دیزلی با کارآمدی بیشتر و آلایندگی کمتر است. سرمایه‌گذاری سعودی روی موتورهای احتراق داخلی درست با اقدام خودروسازان مطرح جهان برای سرازیر کردن میلیاردها دلار سرمایه به بخش خودروهای برقی برای به چالش کشیدن شرکت خودروسازی برقی تسلا همزمان شده است.

آرامکو بر این باور است که پیک تقاضا برای نفت به این زودی روی نمی‌دهد و نفت در میان مدت همچنان منبع اصلی انرژی در بخش حمل و نقل خواهد بود.

عامر احمد عامر به روزنامه “ساوت چاینا مورنینگ پست” گفت: مهمترین موضوع برای ما در کوتاه تا میان مدت تا حدود سال ۲۰۴۰ بهبود موتورهای احتراق داخلی تا زمان بکارگیری انبوه خودروهای برقی خواهد بود.

بر اساس گزارش اویل پرایس، شرکت آرامکوی سعودی با دانشگاه علم و فناوری ملک عبدالله در عربستان سعودی در “مرکز پژوهش احتراق پاک” در کار روی موتورهای بنزینی و دیزلی با کارآمدی بیشتر و آلایندگی کمتر همکاری می‌کند.

آرامکو در مارس امسال در نمایشگاه بین‌المللی خودروی ژنو شرکت کرد و حضور خود را در راستای تلاشهای فعال برای بهبود بهینگی انرژی مورد استفاده در بخش حمل و نقل به خصوص با بهبود عملکرد محیط زیستی موتورهای احتراق داخلی برشمرد.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا