امور زیربناییتعاون و اشتغال

یارانه نقدی سه دهک ثروتمند بصورت تدریجی قطع خواهد شد

سخنگوی دولت با اشاره به اینکه تصمیم گیری درباره نرخ سوخت با توجه به درآمد اقشار متوسط و ضعیف انجام می شود، گفت: حذف یکباره یارانه نقدی ۳۰ میلیون نفر، منطقی و شدنی نیست.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی، علی ربیعی امروز در حاشیه همایش صندوق های خرد محلی در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه چه افراد و دهک هایی از دریافت یارانه حذف خواهند شد و آیا شاخص دولت فقط داشتن ماشین بیش از ۲۰۰ میلیون تومانی است، گفت: شاخص ماشین ۲۰۰ میلیون تومان به بالا، فقط یکی از شاخص های دولت برای حذف یارانه بگیران بوده و موارد دیگر از جمله قیمت مسکن، درآمد افراد و مواردی از این دست نیز شامل این مسئله می شود.

سخنگوی دولت با اشاره به اینکه افرادی در جامعه هستند که ماهانه یک میلیارد تومان درآمد دارند، افزود: ما به دنبال حذف یارانه افراد ثروتمند به صورت تدریجی و ماهانه هستیم.

ربیعی با اشاره به اینکه حذف یارانه افراد ثروتمند در حال انجام است، گفت: هر ماه یارانه تعدادی از افراد قطع می شود؛ اما قطعا ما به دنبال قطع یارانه دهک های متوسط جامعه نیستیم.

این مقام مسئول درباره اینکه به طور کلی یارانه چه تعداد از افراد حذف خواهد شد، اظهارداشت: اجازه بدهید که این موضوع را وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کند؛ اما این مسئله که گفته می شود یک مرتبه یارانه ۳۰ میلیون نفر حذف می شود، نه شدنی و نه منطقی است.

وی با اشاره به اینکه تصمیم گیری درباره نرخ سوخت با توجه به درآمد اقشار متوسط و ضعیف جامعه انجام می شود، گفت: هر تصمیمی برای قیمت حامل های انرژی گرفته شود، درآمد حاصل از آن برای دهک های ضعیف جامعه خواهد بود و دهک های بالای جامعه  مشمول نخواهند شد.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا