صنعت، معدن، تجارت

افزایش تولید در تمام صنایع به جز خودروسازی و آلومینیوم در سالجاری

فیروزکوه- وزیر صمت گفت: طی ۶ ماه نخست سال جاری در بخش‌های مختلف به غیر از خانواده خودرو و آلومینیوم امسال شاهد افزایش میزان تولید بوده‌ایم.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، رضا رحمانی ظهر سه شنبه در آیین بهره برداری از مرکز اصلاح نژاد دام سبک و چند طرح اشتغال زایی در فیروزکوه که با حضور اسحاق جهانگیری، معاون اول رییس جمهور، محمود حجتی، وزیر جهاد کشاورزی، رضا رحمانی، وزیر صمت و انوشیروان محسنی بندپی، استاندار تهران و قاسم میرزایی نیکو، نماینده مردم شهرستان های فیروزکوه و دماوند در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، گفت: طی ۶ ماه نخست امسال صنایع غذایی ۱۵ درصد، فولاد خام ۶.۵ درصد، محصولات فولادی ۹.۳ درصد، مس ۱۸ درصد و کاشی و سرامیک ۶.۵ درصد افزایش تولید داشته‌اند.

وی با بیان این که در بخش‌های مختلف به غیر از خانواده خودرو و آلومینیوم امسال شاهد افزایش میزان تولید بوده‌ایم، گفت: روزانه ۱۰۰ قلم کالا در بازار و ۴۴ قلم کالای منتخب را در تولید رصد و کنترل می‌کنم و به صورت هفتگی و گاه ماهانه به رئیس‌جمهوری و معاون اول گزارش آنها ارائه می‌شود.

وزیر صمت با اشاره به مشکلات برخی از واحدهای تولیدی گفت: در زمینه تامین سرمایه در گردش مورد نیاز صنایع کشور نیازمند یک کار انقلابی و جهادی هستیم، با شیوه‌های عادی نمی‌توان مشکلات موجود را برطرف کرد، سیستم بانکی با وجود آنکه با مشکلات ساختاری مواجه است اما باید در این زمینه توان خود را به کار بگیرد.

رحمانی با بیان این که در صورتی که قصد تلاش برای تحقق رونق تولید داریم، باید مشکل سرمایه در گردش واحدهای صنعتی را برطرف کنیم، افزود: مساله سرمایه ثابت بنگاه های اقتصادی نیز با مصوبه هیات دولت در صورت اجرا برطرف می‌شود.

وی به افزایش تولید صنایع سیمان کشور که به سبب وجود مشکلات منفی شده بود، اشاره کرد و افزود: از سه ماهه چهارم سال گذشته روند افزایش در این صنعت آغاز شده و در سه ماهه دوم امسال به بیش از پنج درصد رسیده است، آمارهای جهانی که اعلام کنندگان آنها نسبت به عملکرد ایران هیچ ملاحظه‌ای ندارند نیز گواهی می‌دهند که رشد تولید کالاهای صنعتی ایران طی سه ماهه چهارم سال ۹۷ منفی بود، سه ماهه اول سال جاری منفی را رد کرد، به مثبت یک درصد رسید و این روند در سه ماهه دوم سال ۹۸ نیز ادامه داشته است.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا