امور زیربناییراه و ساختمان

تراورس به خانه‌اش باز می‌گردد؟

فعالیت تراورس تنها معطوف به راه آهن نبوده و در چند سال گذشته علیرغم تمامی ناملایمات، علاوه بر تجهیز بیشتر امکانات و ماشین آلات خود، به متروها ورود کرده و اتفاقات خوشی را رقم زده است.

به گزارش آرمان اقتصادی، شرکت خدمات مهندسی خط و ابنیه فنی راه آهن یا تراورس با بیش از ۶۰۰۰ نفر پرسنل، شرکتی ریلی است که بزرگترین فعالیت آن نگهداری از خطوط و ابنیه فنی راه آهن است، شرکتی مجهز با ماشین آلات خاص و چندین کارخانه تولید تراورس در کشور که اکنون نیز بسیاری از پروژه‌های ریلی چه در راه آهن و چه در مترو را انجام می‌دهد و یا اینکه به اتمام رسانیده است.

از جمله فعالیت‌های این شرکت احداث راه آهن مراغه – ارومیه و قزوین- رشت بود که سال گذشته به دست رئیس جمهور افتتاح شد. بازسازی محور جنوب راه آهن توسط این شرکت انجام شده  که سوانح ریلی را به میزان قابل توجهی کاهش داد. فعالیت تراورس تنها معطوف به راه آهن نبوده و در چند سال گذشته علیرغم تمامی ناملایمات، علاوه بر تجهیز بیشتر امکانات و ماشین آلات خود، به متروها ورود کرده و اتفاقات خوشی را رقم زده است.

 گرچه مشکلات مختلفی از جمله دریافت بخش قابل توجهی از مطالبات در قالب اسناد خزانه و اوراق، همچنین بدهی‌های مالیاتی سنگین مربوط به ادوار گذشته گریبانگیر این شرکت بوده و هست، اما تراورس در سال‌های اخیر همچنان مقتدر به حرکت خود ادامه داده و پروژه‌های بزرگی را به اتمام رسانده است.

کارگران و کارکنان این شرکت که به بخش خصوصی واگذار شده‌اند، همواره با احساس مسئولیت برای ایمنی حرکت قطارها و مسافران کوشیده و پروژه‌های بزرگی را افتتاح کرده‌اند و حتی گاهی خواسته‌های به حقشان را فریاد زده‌اند تا به گوش مسئولین رسانده شود و این روزها خرسند از مکاتبات انجام شده برای پیوستن دوباره به راه آهن ج.ا.ا هستند.

هرچند شایعات بازگشت برخی افراد دارای پرونده اقتصادی در محاکم قضایی به این مجموعه می‌تواند باعث اخلال در امنیت خطوط ریلی و ایجاد نگرانی‌های کارگری شود اما به نظر می‌رسد با توجه به فعالیت‌هایی که این شرکت طی سالیان اخیر برای بهبود ناوگان ریلی داشته، امید می‌رود باعث پیشرفت بیشتر در این بخش باشیم.

منبع

ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا