بین الملل

سرعت حرکت اقتصاد آمریکا کند می‌شود

رشد اقتصادی آمریکا در سال جاری کمتر از میزانی خواهد بود که پیش‌تر پیش‌بینی می شد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از سی ان ان، صندوق بین المللی پول با اشاره به تداوم جنگ تجاری بین امریکا و چین، پیش‌بینی خود از نرخ رشد بزرگ ترین اقتصاد جهان در سال ۲۰۱۹ را کاهش داد و اعلام کرد اقتصاد این کشور امسال ۲.۱ درصد رشد خواهد کرد که تقریبا نصف رشد اقتصادی ۴ درصدی این کشور در سال گذشته و ۰.۳ درصد کمتر از نرخ رشد پیش‌بینی شد قبلی محسوب می شود.

دردو سال اخیر بانک مرکزی آمریکا سیاست های محرک بیشتری را برای تقویت رشد اقتصادی این کشور اتخاذ کرده و حتی برای اولین باز از زمان بحران مالی سال ۲۰۰۹، امسال دو بار نرخ بهره را کاهش داده است. کاهش پیامدهای مثبت لایحه مالیاتی که در زمان ابتدای ریاست جمهوری ترامپ به تصویب رسید، اکنون نیاز به تغییر ریل سیاست گذاری را بیش از پیش تقویت کرده است.

همچنین بخوانید

صندوق بین المللی پول با اشاره به افزایش رویکرد حمایت گرایانه در سطح جهان اعلام کرده است که کاهش تنش های تجاری بین آمریکا و چین می‌تواند یک راهکار کاملا موثر برای تقویت رشد اقتصادی در سطح جهان باشد. چین و آمریکا تاکنون صد ها میلیارد دلار از کالاهای وارداتی یکدیگر را مشمول تعرفه اضافه کرده اند و این جنگ تجاری طبق اعلام صندوق بین المللی پول تا پایان سال آینده ۰.۸ درصد از رشد اقتصادی جهان را کاهش خواهد داد.

وزارت بازرگانی آمریکا رشد اقتصادی امسال این کشور را ۲.۲ درصد پیش بینی کرده است که در صورت تحقق، ۰.۷ درصد کمتر از رشد این کشور در سال ۲۰۱۸ و تقریبا مشابه رشد سال ۲۰۱۵ خواهد بود.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا که برای پیروزی مجدد در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده حساب ویژه ای بر روی مسائل اقتصادی باز کرده، عملکرد اقتصادی این کشور در دوران ریاست جمهوری خود را برترین عملکرد اقتصادی آمریکا در طول تاریخ خوانده است. اقتصاد آمریکا یازدهمین سال متوالی رشد مثبت را جشن می گیرد که در طول تاریخ بی‌سابقه است اما نگرانی ها از وقوع رکود اقتصادی در این کشور بسیار جدی است.

 

منبع
ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا