بورسبورس اوراق

شدت عرضه‌ها در بورس کاهش یافت؛ شاخص بورس ۶۶۷ واحد رشد کرد

حجم عرضه‌ها در برخی سهم‌ها کمتر شد و شاخص کل توانست به روند رشد خود بازگردد اما شاخص کل هم وزن به روند کاهشی خود ادامه داد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، امروز شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران توانست پس از یک روز کاهشی دوباره به روند رشد بازگردد و ۶۶۷ واحد افزایش یابد، اما در عین حال شاخص کل هم وزن با ۲۱۱۳ واحد کاهش تا رقم ۸۴ هزار و ۶۶۲ پایین رفت.

شاخص آزاد شناور نیز با ۸۲۵ واحد کاهش رقم ۳۵۲ هزار و ۸۴۷ واحدی را پشت سر گذاشت.

اما شاخص بازار اول با ۱۵۸۴ واحد افزایش رقم ۲۲۵ هزار و ۱۰۷ را تجربه کرد. شاخص بازار دوم نیز با ۳۵۵۴ واحد کاهش تا رقم ۶۲۹ هزار و ۴۳۵ پایین رفت.

پالایش نفت بندرعباس، پالایش نفت تهران و معدنی و صنعتی گلگهر هر کدام به ترتیب ۲۹۷، ۲۴۹ و ۱۸۲ واحد تاثیر افزایشی روی شاخص‌های بازار سرمایه داشتند، اما در طرف مقابل افست، لابراتوار داروسازی دکتر عبیدی و بانک نوین هر کدام به ترتیب ۱۳۱، ۹۴ و ۶۹ واحد در کاهش شاخص‌ها تاثیرگذار بودند.

امروز در گروه بیمه و صندوق بازنشستگی به جز تامین اجتماعی بیشتر سهم‌ها با کاهش بیش از چهار درصد در قیمت پایانی روبه‌رو بودند.

بانکی‌ها امروز نیز بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص دادند به طوری که ۱.۶ میلیارد سهم و اوراق مالی به ارزش بیش از ۱۴۵ میلیارد تومان را معامله کردند.

پس از بانکی‌ها فرآورده‌های نفتی، شیمیایی و خودرو بیشترین ارزش معاملات را شاهد بودند. در گروه محصولات شیمیایی تقریبا نیمی از سهم‌ها با رشد قیمت و نیمی دیگر با کاهش روبه‌رو شدند.

در بورس تهران تعداد نمادهای مثبت به ۸۵ و تعداد نمادهای منفی به ۲۷۱ سهم رسید. در فرابورس نیز ۷۶ سهم با رشد قیمت و ۱۳۴ سهم با افت قیمت روبه‌رو شد.

ارزش کل معاملات بورس تهران به رقم ۱۱۷۸ میلیارد تومان رسید که این رقم ناشی از دست به دست شدن بیش از سه میلیارد و ۳۰۰ میلیون سهم و اوراق مالی بود. همچنین تعداد معاملات این بازار به ۲۹۰ هزار و ۴۹۷ رسید.

آیفکس نیز با ۴۸ واحد کاهش رقم ۳۸۶۸ را تجربه کرد و ارزش معاملات فرابورس ایران به عدد ۷۷۶ میلیارد تومان رسید. حجم معاملات این بازار به ۱.۴ میلیارد سهم و اوراق مالی رسید.

 

منبع
ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا