صنعت، معدن، تجارت

صنایع دریایی رونق می‌گیرد/ ظرفیت‌ها خیلی بیشتر از تولید فعلی است

بوشهر – وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه ظرفیت‌های حوزه صنایع دریایی خیلی بیشتر از میزان تولید فعلی است، گفت: فعالیت‌های حوزه صنایع دریایی رونق می‌گیرد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، رضا رحمانی صبح پنجشنبه در بازدید از روند تعمیر کشتی کروبوت در اسلکه شهید محلاتی بوشهر اظهار داشت: استان بوشهر دارای ظرفیت‌های بسیار بالایی در حوزه دریا و صنایع مربوط به دریا است و باید از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های استان بوشهر در این حوزه استفاده شود.

وی با اشاره به اینکه یکی از برنامه‌های مهم وزارت صنعت، معدن و تجارت در سال جاری، توسعه  صنایع دریایی است، ادامه داد: توسعه این صنایع را در سال رونق تولید به عنوان یک اولویت مهم در دستور کار داریم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت بر لزوم فعال‌سازی ظرفیت‌های صنایع دریایی در استان تاکید کرد و افزود: توان تولید کشتی‌هایی در انواع کلاس‌ها با فناوری‌های روز را داریم و نهادهای مختلف سفارش خود را در داخل کشور ارائه می‌کنند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ظرفیت کشتی‌سازی داخلی بسیار بیشتر از میزان تولید است خاطرنشان کرد: باید تلاش شود تا این واحدهای فعال در حوزه کشتی‌سازی با حداکثر ظرفیت خود کار کنند.

رحمانی با اشاره به اینکه ظرفیت فعالیت صنایع دریایی در استان‌های بوشهر، خوزستان و هرمزگان باید بیش از پیش فعال شود، افزود: در این زمینه در حوزه تامین مالی تلاش و پیگیری لازم صورت گرفته است.

وی راهبرد اساسی برای کاهش بیکاری در کشور را توجه به تولید داخلی عنوان کرد و ادامه داد: در همین راستا، واردات محصولاتی که در داخل کشور تولید می‌شوند، ممنوع شده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت یکی از مصداق‌های خام‌فروشی را صادرات محصولات پتروشیمی عنوان کرد و گفت:‌ در دنیا در ۱۰ لایه در زمینه محصولات پتروشیمی کار می‌شود ولی ما در دو تا سه لایه کار می‌کنیم.

وی توسعه صنایع پایین دستی محصولات پتروشیمی در استان‌هایی همچون بوشهر را ضروری دانست و افزود: استفاده از محصولات پتروشیمی و فعالیت های بعدی صنایع پایین دستی با جدیت در دستور کار است.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا