انرژی

تمدید معافیت آمریکا برای واردات گاز و برق ایران

آمریکا یک معافیت ۱۲۰ روزه به عراق صادر کرد که به این کشور اجازه می دهد با وجود تحریم‌های آمریکا، به واردات برق و گاز طبیعی ایران ادامه دهد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد این معافیت تضمین می کند که عراق قادر است نیازهای انرژی کوتاه مدت خود را تامین کند و همزمان اقداماتی را برای کاهش وابستگی خود به واردات انجام دهد. ما با دولت عراق مرتبا در تعامل هستیم تا از تدابیری که خودکفایی انرژی این کشور را بهبود می بخشند، حمایت کنیم.

بر اساس گزارش پلاتس، این پنجمین معافیتی است که آمریکا از زمان وضع تحریم‌ها علیه ایران، برای عراق صادر کرده است. اولین معافیتی که وزارت خارجه آمریکا برای عراق صادر کرد، ۴۵ روزه و دو معافیت بعدی ۹۰ روزه بود و یک معافیت ۱۲۰ روزه هم در ژوئن صادر شد.

همچنین بخوانید

عراق با وجود ذخایر انرژی گسترده‌ای که دارد، برای تأمین خوراک شبکه برق خود به واردات گاز ایران به شدت وابسته است. واردات گاز و برق حدود یک سوم از تقاضای این کشور برای ۱۴۰۰۰ مگاوات را تشکیل می‌دهد. در ماه‌های تابستان که از ژوئن آغاز می‌شود و دمای هوا در عراق افزایش پیدا می‌کند، تقاضا در شبکه به ۲۴۰۰۰ مگاوات در روز می‌رسد.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا