امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

همکاری ایران با آلمان در زمینه بذر/ ۶ نوع رقم جدید کلزاو چغندرقند

معاون وزیر جهاد کشاورزی از واردات ارقام جدید کلزا و چغندر قند به کشور خبر داد و گفت: این اقدام با حمایت وزارت جهاد کشاورزی انجام شده است.

همچنین بخوانید

حسین شیرزاد در گفتگو با خبرنگار اظهارداشت: در سال زراعی جاری اتحادیه مرکزی شرکت‌های تعاونی تولید روستایی با حمایت سازمان مرکزی تعاون روستایی و وزارت جهاد کشاورزی، با انعقاد قرارداد اجرایی، آموزشی و  تحقیقاتی با مجریان  چغندرقند و دانه‌های روغنی وزارت جهاد کشاورزی به رایزنی و مشارکت با شرکت‌های تولیدکننده معتبر و مطرح اروپایی در تولید ارقام بذری نوین کلزا و چغندرقند اقدام کرد.

وی ادامه داد: از جمله این شرکت ها می توان به  شرکت KWS آلمان  اشاره کرد که  در زمینه انتقال سه رقم کلزای زمستانه با نام های تجاری Gordon و  Umberto  و Cristiano و همچنین سه  رقم چغندرقند با نام‌های  Akazia و Terranova و Salama  با این شرکت تفاهم نامه امضا شد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه تیپ‌های ارقام متحمل به بولتینگ قابل توصیه در کشت‌های پائیزه با درصد عیار و عملکرد قابل توجه وارد کشور شده اند، گفت: این ارقام  در اراضی تحت پوشش شبکه تعاونی در استان‌های منتخب در قالب طرح های PVS (طرح های مقایسه ای با کمک کشاورزان) اجرا خواهد شد.

به گفته شیرزاد ارقام جدید وارداتی درصد عیار و تناژ بالاتری نسبت به ارقام قبلی دارند.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا