خودروصنعت، معدن، تجارت

هنگام ترکیدن لاستیک خودرو چه کنیم؟

لاستیک یکی از مهمترین بخشهای خودرو است که اگر دچار مشکل جدی شود قطعاً رانندگی را با خطر مواجه می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از تسنیم، به‌هنگام ترکیدن لاستیک یا همان تایر خودرو نخستین کاری که پس از حفظ آرامش از راننده برمی‌آید، محکم نگه داشتن فرمان با دو دست، تمرکز به‌روی مسیر مقابل و عدم چرخش فرمان به طرفین است.

همچنین راننده نباید پایش را از روی پدال گاز به‌یک‌باره بردارد، زیرا این عمل اصطلاحاً موجب کله کردن خودرو شده و انتقال وزن خودرو از لاستیک‌های عقب به لاستیک‌های جلویی را به‌دنبال دارد.

نکته مهم دیگری که راننده باید حتماً رعایت نماید عدم استفاده از ترمز خودرو است، زیرا اگر تایر آسیب‌دیده در قسمت جلوی خودرو باشد، عمل ترمز کردن افزایش وزن و فشار خودرو بر قسمت جلوی خودرو را به‌دنبال دارد که امکان انحراف و چپ کردن خودرو از عواقب بدیهی آن است.

اگر راننده احساس کرد خودرو در حال منحرف شدن است، باید به‌آرامی به پدال گاز ضربه بزند زیرا با این کار می‌تواند سرعت خودرو را حفظ کند و هم به‌آرامی سرعت را کاهش دهد.

اگر لاستیک‌های عقبی خودرو پنچر شده باشد ترمز ناگهانی حرکت رو به جلوی خودرو را سخت خواهد کرد، در این حالت راندن خودرو بسیار دشوار است و به‌احتمال زیاد خودرو منحرف خواهد شد.

پس از توقف باید خودرو به‌سمت راست جاده منتقل و از علائم هشداردهنده استفاده شود تا از وقوع حادثه‌ای دیگر جلوگیری شود.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا