بانکبانک و بیمهبین الملل

مدیر سابق بانک جهانی، مدیر کنونی صندوق بین‌المللی پول شد / کریستالینا جورجیووا از اول اکتبر فعالیتش را به طور رسمی آغاز کرد

کریستالینا جورجیووا در ۲۵ سپتامبر ۲۰۱۹ به‌عنوان مدیر صندوق بین‌المللی پول انتخاب شد و در یکم اکتبر به‌طور رسمی فعالیتش در این سمت جدید را آغاز کرد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی و به نقل از راه پرداخت،  قبل از اینکه به این صندوق ملحق شود، جورجیووا مدیرعامل بانک جهانی بود و از ژانویه سال ۲۰۱۷ تا همین سال ۲۰۱۹ در این جایگاه مشغول به کار بود.

او همچنین به‌عنوان معاون بودجه و منابع انسانی کمیسیون اروپا، روی بودجه ۱۶۱ میلیارد یورویی این کمیسیون و ۳۳ هزار پرسنلی که داشت نظارت می‌کرد. در آن زمان او به‌شدت درگیر تلاش برای رفع بحران بدهی منطقه یورو و بحران پناهندگان در سال ۲۰۱۵ بود.

همچنین بخوانید

او همچنین عضو هیئت همکاری‌های بین‌المللی، کمک‌های بشردوستانه و پاسخ به بحران بود و مدیریت یکی از بزرگ‌ترین بودجه‌های مربوط به کمک‌های بشردوستانه را بر عهده داشت.

جورجیووا در مقام‌های ارشد دیگری نیز فعالیت داشت ازجمله مدیر بانک جهانی برای توسعه پایدار، مدیر بانک جهانی برای فدراسیون روسیه مستقر در مسکو، مدیر محیط‌زیست بانک جهانی و مدیر محیط‌زیست و توسعه اجتماعی برای شرق آسیا و منطقه اقیانوس آرام. او در سال ۱۹۹۳ به‌عنوان اقتصاددان محیط‌زیست به بانک جهانی پیوسته بود.

او متولد سال ۱۹۵۴ در بلغارستان و دارای مدرک دکترای علوم اقتصادی و کارشناسی ارشد اقتصاد سیاسی و جامعه‌شناسی است.

 

 

منبع
IMF

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا