ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

درآمد ۴۲۰ هزار میلیارد ریالی دولت از ایرانسل

مدیرعامل ایرانسل با اشاره به درآمدهای دولت از ایرانسل گفت: درآمدهای مستقیم و غیرمستقیم دولت از ایرانسل در ۱۳ سال گذشته بالغ بر ۴۲۰ هزار میلیارد ریال بوده است

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی از روابط عمومی ایرانسل، بیژن عباسی آرند در نشست خبری سیزدهمین سالروز راه‌اندازی شبکه تلفن همراه ایرانسل گفت: ابتدای فعالیت ایرانسل تلفن همراه در ایران کالایی لوکس بود، اما با گسترش فعالیت‌های اپراتور ایرانسل قیمت تلفن همراه کاهش پیدا کرد و این کالا به کالایی ضروری و مصرفی تبدیل شد.

مدیرعامل ایرانسل ادامه داد: ایرانسل ماه عسل همکاری و سرمایه گذاری خارجی است که باعث شد تا انحصار در حوزه تلفن همراه از بین برود؛ شرکای خارجی نقش مهمی در پیشرفت ایرانسل داشته‌اند و از این بابت از آنها تقدیر می‌کنیم.

همچنین بخوانید

وی افزود: بر اساس گزارش سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اپراتور ایرانسل در حوزه تلفن همراه سهمی ۴۳ درصدی از این بازار دارد و ۸۹ درصد جمعیت ایران را تحت پوشش نسل دوم تلفن همراه قرار داده است.

عباس آرند با اشاره به مشترکان روستایی ایرانسل افزود: بیش از نیم میلیون مشترک در حوزه اینترنت ثابت یا همان TD LTE داریم؛ در طول یکسال اخیر بیش از ۱۲۸۷ روستا به شبکه نسل دوم، ۱۹۷۵ روستا به نسل سوم و ۱۰۰۷ روستا به شبکه نسل چهارم با جمعیت یک میلیون نفر مجهز شده است.

وی خاطر نشان کرد: آخرین گزارش نشان می‌دهد که بالغ بر ۷.۷ میلیون نفر از مشترکان ایرانسل به نسل چهارم از طریق رومینگ ملی یا شبکه ایرانسل دسترسی دارند که رشد بسیار زیادی داشته است.

مدیرعامل ایرانسل در خصوص وصعیت همکاری ایرانسل با اپراتورهای خارجی اظهار داشت: ایرانسل در ۱۴۴ کشور و ۳۲۲ اپراتور خارجی خدمات رومینگ را ارائه می‌دهد که پوششی بسیار گسترده را برای مشترکان ایجاد کرده است.

عباسی تاکید کرد: در ایام اربعین حسینی ۱.۷ میلیون نفر از ایرانسل استفاده داشته‌اند که نسبت به سال گذشته ۷۸ درصد افزایش داشته است. وی با بیان اینکه در روستاها و شهرها تقاصای گسترده اینترنت وجود دارد، اظهار داشت: در مهر ماه سال جاری مصرف دیتای روزانخ ایران به ۶ هزار و ۸۰۰ ترابایت برسد و در سال‌های اخیر همواره رشد داشته باشد. متوسط سرعت دیتای ایرانسل ۳۵ مگابایت است که بیشترین سرعت در میان اپراتورهای کشور است.

وی ادامه داد: در حال حاضر ایرانسل من به عنوان اپلیکیشن کاربردی ایرانسل در میان پنج اپلیکیشن برتر کشوز قرار گرفته و بیش از ۲۷ میلیون دانلود داشته است. عباسی با اشاره به درآمدهای دولت از ایرانسل گفت: درآمدهای مستقیم و غیر مستقیم دولت از ایرانسل در ۱۳ سال گذشته بالغ بر ۴۲۰ هزار میلیارد ریال بوده است؛ از سویی دیگر ایرانسل به دولت به صورت مستقیم و غیرمستقیم ۳۲۱ هزار میلیارد ریال پرداختی داشته است. همچنین مبلغ ۱۵۱ میلیارد تومان به باشگاه‌های ایرانسل، قانونی و تراکتور پرداخت شده که البته ۴۴ میلیارد تومان از پیش پرداخت‌های ایرانسل به باشگاه‌ها کماکان مستهلک شده است.

وی با اشاره به حمایت ایرانسل از کسب و کارهای نوین عنوان کرد: در راستای حمایت از زیست بوم کسب و کارهای دیجیتال، ایرانسل در گروه اسنپ سرمایه گذاری گسترده‌ای انجام داد و همچنین در پیام رسان گپ با هدف ایجاد پیام رسانی بزرگ و بومی سرمایه گذاری انجام شد.

مدیرعامل ایرانسل درباره سهم MTN از گروه اسنپ گفت: گروه ام تی ان صاحب ۶۰ درصد از سهام گروه اسنپ است؛ همچنین با گروه آسان پرداخت و اپلیکیشن اپ همکاری را آغاز کردیم و آخرین گزارش‌ها نشان می‌دهد این اپلیکیشن با حدود ۴۰ میلیون دانلود روزانه ۳ میلیون تراکنش دارد.

عباسی ارند در پاسخ به سوال خبرنگار ایبِنا درباره وضعیت سرویس‌های ارزش افزوده گفت: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و سازمان تنطیم مقررات و ارتباطات رادیویی اعلام کردند که باید اطلاعات مالی شرکت‌ها  در طول سه سال اخیر مشخص شود و به مشترکانی که عضو سرویس‌های ارزش افزوده بودند اعلام شود اما معاونت فصای مجازی دادستانی کل کشور در جدیدترین ابلاغیه اعلام کرده که این موضوع به دلیل ملاحظات امنیتی باید متوقف شود. من فکر می کنم که شرکت‌هایی که از مسیر درست خدمات می‌دهند نباید متضرر شوند، اما در مجموع تابع سیاست‌های وزارت ارتباطات هستیم و باید سرویس‌هایی که تابع قوانین نیستند و خدمات غیر کاربردی ارایه می‌دهند از این بازار حذف شوند. شنیده‌ام که وزیر ارتباطات نامه‌ای به سران قوا در خصوص سرویس‌های ارزش افزوده و ساماندهی این بازار ارسال کرده است.

وی در پاسخ این سوال که  وضعیت بازپرداخت سود گروه ام تی ان به عنوان سرمایه گذار خارجی در شرایط تحریمی گفت: با توجه به شرایط تحریم و عدم وجود راهکاری برای بازپرداخت و بازگشت سود ام تی ان قرار شده تا سود ام تی ان در قالب وام در ایرانسل بماند که این وام نرخ سود ۱۲ درصدی دارد و قرار داد با ام تی ان نهایی شده اما منتظر تایید سازمان حمایت از سرمایه گذاری خارجی هستیم که در صورت تایید این مسئله تایید خواهد شد.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا