امور زیربناییتعاون و اشتغال

تثبیت اشتغال موجود کشور به جای اعطای تسهیلات جدید در دستورکار است

اراک- معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در حوزه اشتغال به جای اعطای وام جدید در فکر تثبیت اشتغال موجود هستیم تا بتوان سپس کسب و کار جدید راه اندازی کرد.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی، عیسی منصوری ظهر دوشنبه در جلسه راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان در اراک، اظهار داشت: بر اساس برآورد حاصل از داده های موجود در سامانه کارا در حوزه اشتغال روستایی عملکرد استان مرکزی نسبت به منابعی که در اختیار داشته، خوب است.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی  بیان کرد: بر اساس دستور العمل چگونگی مواجهه با مغایرت ها انتظار داریم کمیته نظارت استان مواجهه درستی با تمامی دست اندرکاران که چارچوب های لازم را رعایت می کند، انجام دهد.

منصوری افزود: بر اساس تمام شماری و داده های سامانه ناظر در استان چند نوع مغایرت مشاهده می شود حدود ۱۱ درصد طرح ها با وثیقه آزاد توسط شعب بانک ها مواجه هستند و از مسئولین بانکی استان انتظار می رود که این مهم را بررسی کنند و گاها پرداخت وام به متقاضیان به صورت مستقیم صورت گرفته و به قواعد بانک نمی خورد و در محل اجرای طرح ها نیز حدود ۲ درصد مغایرت داریم.

وی گفت: در حوزه ایجاد اشتغال علی رغم تمام نشدن طرح ها حجم سرمایه با ارایه تسهیلات در سامانه کارا مطابقت ندارد، انتظار داریم کمیته نظارت بر اساس بخشنامه وزیر تعاون اقدام و نتیجه اقدامات را به بنده اعلام کند.

منصوری با اشاره به نکاتی در خصوص سرمایه در گردش اظهار کرد: در مناطق روستایی خارج از ناحیه صنعتی و شهرک صنعتی می توان سرمایه گردش را پرداخت کرد تا معکوس نتیجه نگیریم و ابلاغیه اخیر وزیر تعاون در خصوص تکمیل طرح  های نیمه تمام که ۴۰ درصد اجرایی شد، شامل طرح های سرمایه در گردش نمی شود زیرا طرح سرمایه در گردش صرفا ۱۸ ماه مهلت دارد.

وی افزود: به ازای هریک از طرح های فعال بازار کار، دستور العملی ابلاغ شده است و سازمان برنامه و بودجه می تواند از آن استفاده کند.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در استان مرکزی پوشش یارانه دستمزد وجود ندارد حتی در صدد استفاده از تسهیلات اشتغال بودیم که سازمان برنامه موفق عمل نکرد. برای مشاغل خانگی صرفا نباید به دنبال وام رفت و باید از الگوی توسعه مشاغل خانگی استفاده کرد.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: عملکرد استان در حوزه سیاست های بازار کار مانند مشوق بیمه ای جز استان های اول نیست و مسئولین استانی در این حوزه اقدامات لازم را انجام دهند.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا