صنعت، معدن، تجارت

سیاست‌های اتاق‌های بازرگانی در شکل‌گیر تشکل‌ها

عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی ایران یکی از وظایف اتاق های بازرگانی را مطابق قانون بهبود فضای کسب و کار، شکل گیری انجمن ها دانست و گفت: تشکل‌های موازی ادغام خواهند شد.

به گزارش آرمان اقتصادی، حسین جمیلی امروز دوشنبه ۲۹ مهر ۹۸ در جلسه شکل گیری انجمن وارد کنندگان مواد شیمیایی استان تهران با اشاره به ضرورت ها و اهمیت شکل گیری انجمن ها در اتاق بازرگانی تهران گفت: انجمن ها شروع حرکت جدیدی برای ذینفعان خود هستند و به همین دلیل قانون بهبود مستمر فضای کسب و کار وظیفه ای را به عهده اتاق های بازرگانی قرار داده تا انجمن ها و تشکل های مورد نیاز و اثرگذار در فعالیت های اقتصادی را تاسیس کند.

عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی، صنایع، معاون کشاورزی ایران گفت: انجمن های متعدد باید در هم ادغام شده و شرایطی را فراهم کنند که  صدای واحدی از فعالان اقتصادی به گوش برسد که بر این اساس اتاق بازرگانی ایران با وسواس در دوره جدید تلاش دارد تا انجمن ها را ساماندهی نماید.

وی گفت: اولین و اصلی ترین چشم انداز یک انجمن، ارتقا و رونق کسب و کار بر اساس قاعده و اصول به منظور حمایت از ذینعان است که به تبع آن اولین اقدام هر انجمن آن است که گام های جدی در راستای رسالت های خود بردارد.

به گفته جمیلی اگر تمامی اعضای یک انجمن به عنوان فعالان اقتصادی در یک رسته مشخص  بتوانند فعالیت های خود را ادامه داده و از ظرفیت تشکل در جهت منافع جمعی بهره برداری کنند گام های موثری برداشته خواهد شد.

خزانه دار اتاق بازرگانی ایران با اشاره به طیف متنوع فعالیت واحدهای صنفی و تولیدی و وارد کنندگان محصولات شیمیایی خاطرنشان کرد: تامین مواد اولیه پیش نیاز تولید بوده و جهت ادامه فعالیت، یک ضرورت به شمار می رود. لذا اتاق بازرگانی به منظور حفظ پویایی واحدهای تولیدی و وارد کنندگان اجازه داده تا انجمن وارد کنندگان مواد شیمیایی تهران زیر نظر اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی تهران تشکیل شود تا بتوان اشکالات و ضعف های سیاستگذاری را به سیاستگذاران گوشزد کرد.

جمیلی ادامه داد: بسیاری از تولید کنندگان به محصولات شیمیایی وابسته هستند و بر این اساس این تشکل می تواند گامهای جدی را در این حوزه بردارد.  

همچنین در این نشست پرهام رضایی رئیس انجمن وارد کنندگان  مواد شیمیایی گفت: یکی از مسائلی که این انجمن در برنامه ها و اهداف خود در نظر گرفته جمع آوری یک دیتا بیس  از وارد کنندگان مواد شیمیایی است تا بتوان به خوبی  متوجه شد که چه تعداد شرکت در این حوزه مشغول به فعالیت هستند و برای تامین نیازهای بخش تولید برنامه ریزی کرد.

وی افزود: بسیاری از کالاها در کشور تولید می‌شود اما متاسفانه واردات انها هم در جریان است. به این معنا که کالای چینی وارد کشور شده و تولید کنندگان توانایی رقابت با آن ندارند. بنابراین باید تلاش کرد تا اگر وارداتی هم صورت می گیرد از سوی افراد شناسنامه دار باشد.

رضایی با بیان اینکه شرکت های تولیدی قادر هستند بدون سقف نسبت به واردات مواد مورد نیاز خود اقدام نمایند گفت: شرکت های بازرگانی  باید بر اساس میانگین واردات سال ۹۶ و ۹۷ خود اقدام به واردات کنند و اگر وارداتی در یک حوزه کالایی نداشته است اجازه به آنها داده نمی شود که آن کالا را وارد کنند و این باعث شده نظم فروش کالا در داخل به هم بریزد.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا