انرژی

میرزایی: نباید نگاه سیاسی نسبت به طرح‌های کارشناسی انتقال آب داشته باشیم

یک عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه نباید با نگاه سیاسی به مسئله آب نگریست، گفت: بخش اعظمی از کشور ما خشک است و اگر ما به سمت طرح های کارشناسی برای توسعه کشور نرویم، در آینده‌ای نه چندان دور شاهد خالی شدن مناطق خشک از جمعیت خواهیم بود.

جلال میرزایی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به طرح موضوع انتقال آب از دریای خزر به فلات مرکزی، بیان کرد: تاکنون در کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی از کارشناسان برای بحث و بررسی حول محور این موضوع دعوت نشده است اما در زمان بررسی بودجه سال ۹۸ بحث انتقال آب در مجلس مطرح شد که در جهت مخالفت با  انتقال آب دریای خزر به فلات مرکزی ، صحبت هایی به میان آمد.

وی در ادامه اظهار کرد: این طرح به مدت‌ها پیش باز می‌گردد و در زمان ریاست جمهوری مرحوم هاشمی رفسنجانی که با جدیت بحث توسعه و سازندگی کشور را دنبال می کرد، مسئله انتقال آب کلید خورد. البته این طرح در آن زمان صرفا محدود به انتقال آب خزر به خلیج فارس نبود، بلکه قرار بود دریای خزر به دریای خلیج فارس متصل شود، از آن زمان مطالعات و کار کارشناسی بر روی این موضوع انجام شده است.

نماینده مردم ایلام در مجلس تصریح کرد: امروز عربستان و امارات بحران کم آب خود را از طریق شیرین کردن آب دریاها حل کرده اند و طرح انتقال آب دریای خزر به فلات مرکزی نیز یک طرح کارشناسی شده است. بخش اعظمی از کشور ما خشک است و اگر ما به سمت طرح های کارشناسی برای توسعه کشور نرویم، در آینده‌ای نه چندان دور شاهد خالی شدن مناطق خشک از جمعیت خواهیم بود.

وی در ادامه تاکید کرد: نباید مسئله آب را سیاسی کرد بلکه باید از تجربه کشور های موفق در این زمینه استفاده کنیم. باید به سمت طرح های کارشناسی رفته و نگاه سیاسی به این مسئله نداشته باشیم.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا