صنعت، معدن، تجارت

حمایت ویژه وزارت صنعت، معدن و تجارت از نخبه های دانشگاهی

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در قالب طرحی ویژه از سوی این وزارتخانه، برنامه جذب نخبگان دانشگاهی در واحدهای بزرگ صنعتی کشور به زودی عملیاتی می شود.

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، رضا رحمانی در جلسه اقتصاد مقاومتی این وزارتخانه گفت: در قالب طرحی ویژه از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت، برنامه جذب نخبگان دانشگاهی در واحدهای بزرگ صنعتی کشور به زودی عملیاتی می شود.

وی افزود: وزارت صمت در راستای مسئولیت های اجتماعی و حمایت از افراد نخبه و دانشجویان برتر دانشگاهها، برنامه جامعی را به منظور جذب نفرات برتر دانشگاه ها در شرکت‌های بزرگ و فناور محور صنعتی کشور در دستور کار خود قرار داده است.

رحمانی ادامه داد: در چارچوب این طرح، شرکت های بزرگی همچون مس، فولادمبارکه، ایران خودرو، سایپا و…؛ در طول سال تعدادی از دانش آموختگان برتر و نخبه دانشگاهها را جذب خواهند کرد.

وی خاطرنشان کرد: این برنامه در راستای ایجاد انگیزه برای دانشجویان و با هدف بها دادن به علم و تلاش و همچنین ایجاد امید در میان جوانان نخبه برای جذب در داخل کشور و نیز بهره گیری واحدهای صنعتی از ظرفیت های بالقوه این عزیزان اجرا می شود.

وزیر صنعت تصریح کرد: این طرح حتی در حین تحصیل نیز شامل دانشجویان برتر خواهد بود که می توانند در قالب طرح تاپ در بخش تحقیق و توسعه(R&D)واحدهای بزرگ صنعتی مشغول به کار شده و ضمن کسب تجربه، شرایط برای استخدام شان در همان واحدها و یا سایر واحدهای مرتبط فراهم شود.

رحماین گفت: به معاونت آموزش، پژوهش و فناوری این وزارتخانه مأموریت داده شده است تا با همکاری دانشگاه ها این دانشجویان و افراد نخبه را شناسایی کنند و به واحدهای صنعتی مرتبط معرفی نمایند تا هر دو بخش از فرصت ها و مزیت های وجودی یکدیگر به بهترین شکل بهره مند شوند.

وی تاکید کرد: نخبگان و دانشجویان برتر مورد هدف این طرح در عمل سرمایه آینده این کشورند و می‌توانند در آینده به توسعه صنعتی کشور کمک شایان توجهی نمایند.

رحمانی همچنین در پایان خبر داد: طرح سرباز نخبه(تاپ) نیز در وزارت صنعت، معدن و تجارت با رویکرد معرفی سربازان نخبه(به عنوان سربازتاپ) به بخش تحقیق و توسعه(R&D)واحدهای صنعتی امسال در دستور کار است و خوشبختانه با اعلام موافقت مقام معظم رهبری، این طرح به زودی اجرایی خواهد شد.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا