صنعت، معدن، تجارت

با تجمیع معادن کوچک، مشکل تامین مواد اولیه صنایع پایینی حل می‌شود

یک مقام مسئول با بیان اینکه با تجمیع معادن کوچک، مشکل تامین مواد اولیه مجموعه‌های دیرگداز حل می‌شود، گفت: صنعت نسوز کشور، تولید مازاد دارند.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از انجمن صنفی کارفرمایی صنعت مواد نسوز کشور، علی حسین زاویه، در پنجمین همایش صنعت دیرگداز، با تاکید بر تجمیع معادن کوچک غیراقتصادی گفت: در صنعت نسوز تولید مازاد داریم و به هر اندازه صنایع، توسعه پیدا کنند، توان پاسخگویی نیاز آنها در کشور وجود دارد.

وی افزود: صنعت نسوز کشور، تنها صنعتی است که توسعه تحقیقات و تامین نیاز صنایع معدنی را در قالب بخش خصوصی محقق کرده است؛ به نحوی که در این صنعت، تولید مازاد داریم و مصرف کنندگان به تولیدکنندگان داخلی، کاملا اعتماد دارند که این امر جای خوشحالی دارد.

دبیر انجمن صنفی کارفرمایی صنعت مواد نسوز ادامه داد: اما موضوع حائز اهمیت این است که تامین نهاده‌های مورد نیاز ما خارج از توان بخش خصوصی است و در این زمینه از سوی دولت توجه نشده و برای تامین مواد اولیه با مشکل مواجه هستیم؛ با این حال همیشه نیاز برخی صنایع معدنی مانند فولاد و سیمان را تامین کردیم.

وی با تاکید بر اینکه ظرفیت‌سازی در صنعت دیرگداز انجام شده و حال باید اکتشافات برای شناسایی ذخیره جدید منیزیت سرعت گیرد، افزود: خوشبختانه برای حل این مشکل، شرکت تهیه و تولید مواد معدنی و ایمیدرو تصمیم گرفتند و قول کمک به ما دادند تا معادن کوچکی که اقتصادی نیستند، تجمیع شوند تا نیاز ما تامین شود.

حسین زاویه گفت: امسال با وجود محدودیت های بین المللی و موانع بر سر راه تولید، استقبال شرکت‌های داخلی برای حضور در پنجمین نمایشگاه صنعت دیرگداز چشمگیر بوده؛ به طوری که حدود ۱۲ شرکت برای اولین بار به جمع شرکت کنندگان پیوستند و این شرکتها، در زمینه سرامیک ها و مواد شیمیایی فعال هستند که فرصت مناسبی برای آنها فراهم شده تا مواد مورد نیاز تولید خود را از نسوزها تامین کنند و به عنوان مصرف کننده نسوزها این ارتباط را به صورت مداوم با تولیدکنندگان این بخش حفظ کنند.

وی ادامه داد: امسال در راستای احیای معادن کوچک قرار است میزگرد تخصصی در خصوص فرصت های سرمایه گذاری در معادن تامین کننده مواد اولیه معدنی مورد نیاز صنعت دیرگداز با حمایت شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران ارائه شود.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا