امور زیربناییتعاون و اشتغال

مشکل خصوصی‌سازی «آذرآب» مربوط به دولت‌های قبلی است

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی گفت: مشکلات شرکت آذرآب به قبل از این دولت برمی‌گردد چراکه در دوره های قبلی خصوصی سازی شده است و تنها نتایج و آثار آن در این دولت ظاهر شده است.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی، محمد شریعتمداری وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی در حاشیه جلسه دولت با اشاره به مشکلات پدید آمده در واگذاری شرکت‌های دولتی به بخش خصوصی در جمع خبرنگاران گفت: اشکالات و ایراداتی که در گذشته این شرکت ها اتفاق افتاده است باید در طول پس از واگذاری به بخش خصوصی چاره کرد و سازمان خصوصی سازی باید در طی دوره‌ای با کسانی که دارایی‌های دولتی به آنها واگذار می‌شود، همراهی کند.

وی با اشاره به مشکلات ایجاد شده برای شرکت آذرآب، افزود: مشکلاتی درباره این شرکت مطرح کردید دلایل ساختاری دارد و به قبل از این دولت برمی‌گردد چراکه در دوره های قبلی خصوصی سازی شده است و نتایج و آثار آن در این دولت ظاهر شده اند.  

شریعتمداری تاکید کرد: راه حل این مشکلات بازگرداندن این شرکت‌ها به دولت نیست، در برخی از این موارد مالک این شرکت‌ها خود دولت است، به عنوان مثال ۳۱ درصد سهام شرکت آذرآب متعلق به بانک کشاورزی بوده و این بانک هم صددرصد دولتی است و منابع مالی برای اداره این مجموعه اقتصادی در اختیار بانک کشاورزی است.

وزیر کار با بیان اینکه این شرکت دارای ۴۵۰ میلیارد قرارداد است، اظهار کرد: قراردادهای جدید هم در این مجموعه درحال تنظیم است و درحضور وزیر صمت قرادادی بین شرکت نفت و شرکت آذرآب منعقد شد.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا