بانکبانک و بیمه

بانک رفاه کارگران حامی نخستین جشنواره علمی، ادبی و هنری سعدی شد

بانک رفاه کارگران در راستای ایفای مسئولیت‌های اجتماعی، حامی نخستین جشنواره بین‌المللی علمی، ادبی و هنری سعدی شد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی از روابط عمومی بانک رفاه کارگران، دکتر سهمانی مدیر عامل بانک رفاه در مراسم افتتاحیه این رویداد که با حضور رحمتی عضو هیأت مدیره، دکتر مهاجرانی رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان وزارت آموزش و پرورش، مسئولان بانک، اساتید دانشگاه، مدیران مدارس، دانشجویان و دانش‌آموزان ممتاز حوزه ادبی، علمی و هنری برگزار شد، طی سخنانی ضمن ابراز خرسندی از حضور این بانک در نخستین جشنواره بین‌المللی سعدی اظهار داشت: از اینکه بانک رفاه به منزله یک بانک اجتماعی در این رویداد حضور دارد و از آن حمایت می‌کند، بر خود می‌بالیم.
مدیر عامل بانک رفاه در ادامه این مراسم به معرفی بانک رفاه کارگران پرداخت و اظهار داشت: این بانک با قریب ۶۰ سال تجربه که نامش با نام کارگران شریف کشور و تأمین اجتماعی گره خورده است، یک بانک کاملاً اجتماعی و متعلق به بدنه جامعه است. امیدواریم این بانک بتواند به وظایف خود در قبال جامعه به نحو مطلوب عمل کند.
وی انس بانک رفاه با حوزه‌های اجتماعی، فرهنگی و هنری را یکی از افتخارات بزرگ این بانک طی سال‌های اخیر مطرح کرد و گفت: بانک رفاه در راستای ایفای تعهدات اجتماعی خود، حمایت از رویدادهای فرهنگی، ادبی و هنری را افتخار خود می داند و در این زمینه‌ها فعال بوده است، به عنوان مثال حمایت بانک از جشن حافظ و منتقدان سینما و … نشان از این تعهد بوده است.
دکتر سهمانی، حضور بانک رفاه در حوزه آموزش و پرورش را دیگر افتخار این بانک عنوان کرد و افزود: خداوند را شاکریم که بانک رفاه توانسته در این مسیر با تأسیس ۱۹ مدرسه در مناطق محروم و کم برخوردار، بخشی از تعهدات خود در قبال جامعه را ایفا کند.
وی به اقدامات بانک رفاه در حوزه سلامت نیز پرداخت و گفت: بانک رفاه به منزله بانک سلامت محور تاکنون با اهدای۶۰ آمبولانس به بیمارستان‌ها و مراکز پزشکی کشور، در عرصه سلامت و بهداشت جامعه نیز موثر بوده است.
مدیر عامل بانک رفاه، همچنین به اقدامات این بانک در آئین بازگشایی مدارس کشور به ویژه در مناطق محروم پرداخت و خاطر نشان ساخت: بانک رفاه با هدف حمایت از آموزش و پرورش و نیز دانش‌آموزان بی بضاعت در نخستین روزهای بازگشایی مدارس، اقدام به تهیه و تأمین لوازم‌ التحریر مورد نیاز دانش‌آموزان کرده است.
پیش از سخنان دکتر سهمانی، دکتر سعیدی رئیس اداره روابط عمومی این بانک اظهار داشت: بانک رفاه علاوه بر حضور در بخش‌های سخت‌افزاری در حوزه آموزش نظیر تأسیس مدارس و دانشگاه و در حوزه نرم‌افزاری جامعه یعنی پرورش، ارتقاء و اشاعه فرهنگ، ادب و هنر نیز حضور فعال و درخشان داشته است.
سخنرانی دکتر اسماعیل آذر، استاد برجسته ادبیات در خصوص آثار سعدی و نیز دکتر مهاجرانی رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان وزارت آموزش و پرورش، با موضوع ضرورت ترویج و پاسداشت زبان و ادب فارسی از بخش‌های دیگر مراسم بود.
دکتر اسماعیل آذر طی سخنانی با قدردانی از حضور و حمایت بانک رفاه در رویداد جشنواره سعدی خاطر نشان ساخت: بسیار خرسند و مشعوف هستیم، نهادی که در حوزه مسائل پولی و مالی فعالیت می کند و در آن زمینه شناخته شده است، دغدغه توسعه علم، ادب، هنر و فرهنگ کهن ایران زمین را دارد و با تمامی توان از این گونه موارد حمایت می کند.
این استاد برجسته ادبیات در ادامه از حضور مدیران ارشد بانک رفاه در این مراسم ابراز خرسندی کرد و گفت: شخصیت علمی و دانشگاهی مدیر عامل بانک رفاه باعث شده که ایشان علاوه بر دغدغه مسائل اقتصادی، در حوزه ادبیات و فرهنگ نیز فعالیت کند. حضورشان مایه مباهات است و جامعه ادبی مفتخر است که افراد فرهیخته ای همچون ایشان در کشور منشاء اثر هستند.
دکتر اسماعیل آذر در خاتمه تصریح کرد: با این اقدام ارزشمند بانک رفاه، من از هم اکنون یکی از مشتریان متعهد بانک رفاه هستم و برای توسعه و تعالی فرهنگ، هنر و ادبیات، آمادگی هر گونه همکاری با این بانک مردمی و خوش نام را دارم.
دکتر مهاجرانی نیز در سخنان خود با قدردانی از مدیران عالی بانک رفاه جهت حمایت از ادبیات، هنر و فرهنگ کشور اظهار داشت: خداوند را شاکریم که یک بنگاه اقتصادی در عرصه فرهنگ، ادبیات و هنر حضور موثر دارد و در این زمینه ایفای مسئولیت می کند.
وی در ادامه از اهتمام وزارت آموزش و پرورش در توسعه زبان و ادبیات فارسی در سطح بین المللی سخن گفت و ابراز امیدواری کرد: در آینده ای نزدیک بتوانیم ادبیات کهن ایران زمین و نیز زبان فارسی را در سطح کشورهای جهان گسترش دهیم و این گونه مراسم و جشنواره ها را با حضور سایر کشورهای جهان برگزار کنیم.
گفتنی است در پایان مراسم، ضمن رونمایی از نشان ملی طلای ادبی سعدی، از دانش‌آموزان ممتاز حوزه ادبی، علمی و هنری و مدیران مدارس برتر در این حوزه تقدیر شد.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا