صنعت، معدن، تجارت

توسعه اجرای طرح بومی‌سازی زنجیره آهن و فولاد

معاون وزیر صنعت از آغاز طرح توسعه بومی‌سازی در کشور در قالب یک سامانه جامع خبر داد و گفت: ارزبری فولاد از ۱۰۰ دلار در هر تن به ۷۵ دلار در هر تن رسیده است.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی، خداداد غریب‌پور، امروز چهارشنبه اول آبان ۹۸ در مراسم رونمایی از سامانه بومی‌سازی زنجیره آهن و فولاد ایران، با بیان اینکه اطلاعات کلی سازندگان زنجیره تولید آهن و فولاد در قالب این سامانه ساماندهی شده و به ثبت می‌رسد، گفت: تلاش این است که بومی‌سازی را در زنجیره تولید این محصولات نهادینه کنیم. 

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه ارزبری تولید فولاد در کشور، ۲۵ درصد کاهش یافته است، گفت: بر اساس برآوردهای صورت گرفته، در گذشته ارزبری محصولات ۱۰۰ دلار در هر تن بوده که اکنون با مجموعه اقدامات صورت گرفته، به ۷۵ دلار کاهش یافته است که این کاهش ۲۵ درصد را نشان می‌دهد.

وی تصریح کرد: تمام تلاش ما این است که بتوانیم زنجیره تولید فولاد را رسیده است. این در حالی است که ستاد زنجیره فولاد نیز مجدد در سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، احیا شده است که در آن، موارد مختلف از جمله تنظیم بازار و وضع عوارض مورد طرح و تصمیم گیری قرار خواهد گرفت.

بهرام سبحانی، رئیس انجمن فولاد ایران نیز با بیان اینکه در سامانه جامع بومی‌سازی زنجیره آهن و فولاد، اطلاعات کلی سازندگان داخلی ذخیره می‌شود، خاطرنشان کرد: واحدهای تولیدی می‌توانند تجهیزات مورد نیاز خود را شناسایی و خریداری کنند؛ این در حالی است که سازندگان تجهیزات نیز می‌توانند با نیازسنجی از تولیدکنندگان، نسبت به بومی‌سازی تجهیزات صنعت آهن و فولاد اقدام نمایند.

وی با بیان اینکه کالاهایی مدنظر در این سامانه قرار می‌گیرد که تاکنون بومی‌سازی نشده‌اند، گفت: صندوق شکوفایی و نوآوری با سرمایه ۱۰۰ میلیارد تومان در صنعت فولاد تشکیل شده که از طریق این صندوق، منابع مورد نیاز جهت بومی‌سازی نیازمندی‌های زنجیره فولاد از سوی شرکتهای دانش بنیان تامین خواهد شد.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا